+90 (212) 270 0 546
info@inveon.com.tr

Yükselen Teknoloji Alarmı: Chatbot

InveonUncategorizedYükselen Teknoloji Alarmı: Chatbot

Yükselen Teknoloji Alarmı: Chatbot

Çağın teknolojik yenilikleri, günlük yaşamı kolaylaştıran fonksiyonel keşifleri de beraberinde getiriyor. Bu unsurların popülerleşen kavramlarından biri olan Chatbot, dijital dünyada sağlam bir konum ediniyor. Gartner tahminlerine göre 2020 yılına kadar işletmelerin yarısından fazlasının chatbot sistemini kullanacağı tahmin ediliyor.

5 tüketiciden 1’i bir chatbot’tan mal ve hizmet satın almayı düşünürken, tüketicilerin% 40’ı sohbet forumlarından teklifler ve fırsatlar bekliyor. Chatbot istatistikleri incelendiğinde çevrimiçi alışveriş yapanların %83’ü alışveriş sırasında desteğe ihtiyaç duyuyor. Organik büyüme, okuma oranları ve tıklamaları karşılaştırıldığında sohbet forumları e-postadan daha iyi performans gösteriyor.

Makine öğrenmesi alanında sağlanan gelişmeler ve natural language processing (NLP) teknolojilerinin gelişimi, chatbotlara son derece işlevsel bir boyut kazandırıyor. Her müşteriye bağlı fiziksel bir görevliye ihtiyacın ortadan kalktığı sistem, ticaret alanında etkin rol oynuyor.

Peki Chatbot Kullanımının Avantajları Neler?

– Bir bilgisayar programı ya da işitsel/metinsel yöntemlerle konuşma gerçekleştiren yapay zeka olan chatbot, günlük yaşamın da ticaretin de verimliliğini artırıyor.

– Her şeyin otomasyona doğru ilerlediği günümüzde chatbotlar, ticari eğilimleri de yeniden şekillendiriyor.

– Kullanıcılar chatbotları ideal bilgi kaynağı ve sorunları etkin biçimde çözme yolunda muhteşem bir köprü olarak görüyor. Tüketicilerin %71’i problemlerini süratle çözmek için chatbot kullanıyor.

– Küresel chatbot pazarının 2025 yılına kadar yıllık %24.3’lük bir büyüme oranıyla 1.23 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Önümüzdeki yıllarda chatbotları dijital dünyanın pek çok noktasında ve daha yetkili konularda göreceğimiz tahmin ediliyor.

Teknolojik Dönüşümün Etkileyici Manevraları

Teknolojik gelişimin kullanışlı neticelerinden biri olan chatbotlar, zaman ve maliyet verimliliği sağlarken satış konusunda kullanıcıları da ideal şekilde bilgilendiriyor. Doğru rotaya yönlendirilen kullanıcılar web sitesini terk etmek yerine alışverişlerini güvenle tamamlıyor. Chatbotlar 7/24 müşteri hizmetleri sunulmasının da kapılarını aralıyor. Markalar, müşterilerle etkileşim kurmak adına chatbotların etkili bir seçenek olduğunun yavaş yavaş farkına varıyor. Chatbot sistemi sayesinde hatalar azalırken, kullanıcı verileri ve tüketici alışkanlıkları doğru biçimde analiz ediliyor. Chatbotlar hem müşteri ile kurulan iletişim düzeyini/sıklığını artırıyor hem de marka çalışanlarının tekrarlayan müşteri sorularından ziyade daha kritik işlerin çözümüne vakit ayırmalarını sağlıyor.

Yeni teknoloji trendleri arasında olan chatbotlar, akıllı karar ağacı yapısıyla kullanıldığında oldukça verimli sonuçlar doğuruyor. Bunu başarmanın yolu ise alanında uzman ekiplerle çalışmaktan geçiyor. Inveon’un GrowthLab departmanının yönlendirmeleriyle yapılan kurgularla müşteri hizmetleri aramalarında bariz bir düşüş gözlenirken, ciro kazanım amacıyla ilerlemeyen chatbot’lardan bile özel kurgularla ciro kazanımları gerçekleşti. Geniş ayrıcalıklar sunan chatbot sistemi, gelecekte destek operatörlerinin ve müşteri temsilcilerinin rolünü üstlenerek yaşam anlayışını yeniden şekillendirmeye hazırlanıyor.

 

Kaynaklar: Gartner, Ubisend, HubSpot, Grand View Research