+90 (212) 270 0 546
info@inveon.com.tr

Oct

20

Yomi Kastro, Bloomberg HT Ana Haber’deydi

Inveon ve Inventures Yönetici Ortağı Yomi Kastro, Bloomberg HT Ana Haber Bülteni’nde Ali Çağatay’ın konuğu oldu.

bloomberg logoE-ticaret sektöründeki yeni trendlerin ve Inventures tarafında “hızlandırıcı” rolünün üstlenildiği internet yatırımlarının konuşulduğu programda dikkate değer bilgiler veren Kastro, önümüzdeki yıl Türkiye’de e-ticaretin %40-45 oranında büyüyeceğinibelirtti. E-ticaretin henüz yeni yeni konuşulmaya başlandığı yıllarda sektörü tanımlamakta zorluk çektiklerini söyleyen Kastro, eskiden kredi kartıyla alışveriş yapılabilen her internet sitesinin e-ticarete dahil edildiğini belirtti. Kastro, bunun sonucunda 30 milyar TL’lik bir hacmin ortaya çıktığını, fakat tanımlamalardaki değişikliklerden sonra B2C sektörü baz alındığında 2013 yılında Türkiye’nin 14 milyar TL’lik bir e-ticaret hacmine sahip olduğunu söyledi. Ayrıca, internet penetrasyonu %50’yi geçen ülkemizde aktif olarak e-ticaretten faydalanan 10 milyon kişi olduğunu ve özellikle Avrupa ve ABD’ye kıyasla ülkemiz açısından inanılmaz bir fırsat ve büyüme potansiyeli olduğunu sözlerine ekledi. Kredi kartı penetrasyonunun, lojistiğin, altyapının ve mobil ve hızlı internetin yaygınlaşmasıyla birlikte İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya ve Bursa dışındaki illerde de e-ticaret kültürünün gelişeceğini söyleyen Kastro, açığa çıkacak büyük bir pazar olduğunu aradığı ürünü kendi şehrindeki mağazada bulamayan müşterilerin e-ticarete yöneleceğini belirtti.

yomi bloombergKastro, Ali Çağatay’ın internet yatırımlarına dair sorduğu sorulara da yanıt verdi. İnternet sektöründe kullanılan “accelerator” (hızlandırıcı) modeliyle hareket eden Inventures, erken aşamada kurucu ortak ve yatırımcı kimliği ile yeni internet girişimlerine destek oluyor. Inveon üzerinden şirketlere teknoloji, yazılım ve finan desteği sağlayan Inventures, girişimlerin daha büyük yatırım turlarına hazırlanmalarına vesile oluyor. Standart ekonomi araçlarından farklı olarak 10 internet girişiminden sadece 1’inin başarılı olduğunu belirten Kastro, “accelerator” modelini ticari bir iş olarak yapabilmek için aynı anda birçok şirkete yatırım yapmaları gerektiğini belirtti. Bu şirketlerden bazılarının batacağını kabullenmek gerektiğini de sözlerine ekledi.

Ali Çağatay’ın “Accelerator modelini hatasız uygulamak ne kadar mümkün?” sorusuna cevap veren Kastro, bu konuda birkaç yaklaşıma önem verdiklerini belirtti. Öncelikle gelişmiş pazarlardaki benzer iş modellerini incelediklerini ve ABD, İngiltere, Almanya gibi ülkelerdeki kurgulamalara baktıklarını söyleyen Kastro, bir diğer kriterin büyük ölçek yatırımlarından farklı olarak; erken aşama ve küçük ölçekteki girişimcilerin ve çalıştıkları takımın karakterinin önem kazandığını dile getirdi. “Finans ve pazar analizlerinin ötesinde işin başındaki girişimci ekibi tanımak için mesai harcıyoruz” diyen Kastro, girişimciliğin inişli çıkışlı serüveninde bu yola dirayet gösterebilecek kapasitedeki insanlarla çalışabileceklerini söyledi. Zeki girişimciyi “pazar koşullarında yaşanacak zorluklar karşısında adaptasyon yeteneği yüksek kişi” olarak tanımlayan Yomi Kastro, zeki girişimcilerle zeki şirketler kurmayı amaçladıklarını sözlerine ekledi.

Programın kaydını buradan izleyebilirsiniz: