+90 (212) 270 0 546
info@inveon.com.tr

SEO’nun E-ticaret ve Dijital Pazarlamadaki Önemi Nedir?

InveonE-Ticaret Inveon MakaleleriSEO’nun E-ticaret ve Dijital Pazarlamadaki Önemi Nedir?

SEO’nun E-ticaret ve Dijital Pazarlamadaki Önemi Nedir?

SEO, arama motorlarının siteyi daha iyi anlaması, kullanıcı deneyiminin gelişmesi bunun sonucunda da arama motoru sıralamalarında iyi bir performans elde edilmesi adına yapılan optimizasyon işlemlerinin tümüdür. Bu işlemlerin içerisinde, sitenin arama motorları tarafından daha iyi anlaşılması için gerekli olan teknik altyapı düzenlemelerinden, içeriklerin kalitesinin ölçümlenmesine kadar birçok farklı konu vardır.

E-ticaret trafiğini artırmak için öncelikle iyi bir analiz yapılması ve bu analizin sonuçlarının anlamlandırılması gerekiyor. Bu analiz, yalnızca sitenin değil, markanın, hitap ettiği sektörün ve müşteri kitlesinin de analiz edilmesini gerektiriyor. Bu analiz sonuçlarına uygun bir şekilde, sitenin SEO çalışmalarına başlanabilir.

SEO haricinde içerik pazarlama, sosyal medya kanallarının etkili bir şekilde kullanılması, ayrıca reklam ve satış kampanyaları de e-ticaret trafiğinin artırılması için çok önemli süreçlerdir.

E-ticaret ve mağazacılık stratejileri birbirine benzer

Satışları arttırmak için izlenmesi gereken stratejiler, fiziksel bir mağazadan çok farklı değil. Öncelikle üstte bahsettiğimiz farklı analiz sonuçları dikkate alınarak ihtiyaçlara uygun doğru yazılım seçilmeli ve işlevsel bir online mağazanın altyapısı kurulmalı. Burada SEO çalışmalarına daha teknik geliştirme ekibi, e-ticaret sitesinin altyapısını kurgularken başlanmalı. Göze hitap eden, kullanıcı deneyimi açısından markanın imajını yansıtacak, başarılı bir kullanıcı arayüzü tasarımı ile markanın ihtiyaçlarına uygun doğru müşteri trafiği mağazaya çekilmeli. Ürün ve kategoriler hakkında yeterli bilgi site ziyaretçilerine verilmeli. Sürekli pazar ve rakip analizleri yapılarak, analizleri destekleyici A/B testleri kurgulanmalı. Doğru ürünleri, doğru fiyatlarla ve rekabetçi bir şekilde sunarak, sosyal medya kanallarını efektif bir şekilde kullanılarak siteye getirilen trafik satışa çevrilmeli.

Modüler ve esnek e-ticaret altyapı çözümümüz olan inCommerce’ün ilk geliştirme aşamalarından itibaren, e-ticaret sitelerinin SEO ihtiyaçlarını göz önünde bulundurduk ve bu ihtiyaçları dikkate alarak Türkiye’nin en gelişmiş e-ticaret altyapı yazılımını geliştirdik. Böylelikle, müşterilerimizin teknik SEO ihtiyaçları çok hızlı ve etkili bir şekilde karşılanabilir hale geldi. İçerik ve pazarlama konularında da, iş geliştirme ve yönetim çözümümüz olan GrowthLab devreye giriyor. Firmaların kendi e-ticaret departmanları gibi çalışan GrowthLab takımı, Inveon’un teknik yetkinliğini ve kardeş şirketimiz Inventures’ın iş geliştirme know-how’ından beslenerek, markanın tüm dijital pazarlama, iş geliştirme, SEO ve daha birçok yönetimsel ihtiyacını karşılıyor.

E-ticarette en sık yapılan hatalar

E-ticarette yapılan en büyük hata, tamamen dijital bir ortamda olduğunun düşünülmesidir. Oysa online ve offline aktivitelerin birbirlerini desteklemesi gerekiyor. E-ticaret, genel olarak “Ticaret” dediğimiz kavramın doğal bir uzantısı. Fiziksel dünyada yapılan konvansiyonel ticaret ile e-ticaret arasındaki sınırlar o kadar muğlak bir hale geldi ki, Inveon’da artık biz e-ticaretten değil, ticaretten konuşuyoruz. Artık var olmayan bir sınırı varmış gibi göstermenin bir anlamı yok.

Ziyaretçilerin siteyi veya markanın sağladığı teknolojileri nasıl etkin şekilde kullanacaklarını bildiklerini sanmak, sektörde sık karşılaştığımız hatalardan biri. Dijital reklam ve SEO’ya gerekli bütçeyi ayırmamak veya gerekli değeri göstermemek, yanlış teknoloji/yazılım kullanımı, rakip ve pazar analizlerinin yapılmaması ya da yanlış yapılması, eksik ürün bilgileri gibi birçok unsur, e-ticaret operasyonunun beklenildiği gibi sürdürülememesine sebep olabilir.