Retargeting ve Remarketing Tavsiyeleri

Online satış yapan şirketlerin ilk olarak tercih ettikleri dijital pazarlama kanalı e-posta pazarlama olarak öne çıksa da, son yıllarda Retargeting, yani Türkçesi hedefli pazarlama olarak dilimize giren bu pazarlama yöntemi birçok şirket tarafından kullanılıyor.

Online reklam kanallarından biri olan retargeting, müşterinin bilgisayarlarındaki cookie’leri kullanarak yapılan reklamlar için kullanılırken, remarketing ise müşteriye farklı bir mecradan (örneğin e-posta, SMS, anlık bildirim gibi) reklam yapma anlamına geliyor. Genellikle kombine kullanılan bu pazarlama yöntemleri, kullanıcılar internet sitesine gelip, ürün satın almadan siteden ayrıldıklarında, internetteki farklı kanallar aracılığıyla siteyi tekrar kullanıcının karşısına çıkartıyor. Birçok internet sitesinin trafiğinin sadece yüzde 2’lik bir kısmı ilk seferde satışa dönüşüyor ve retargeting, şirketlere geri kalan ve satışa dönüşmeyen kullanıcılara tekrar ulaşmayı sağlıyor.

Retargeting neden etkili?

Retargeting’in etkili olmasının başlıca sebebi, zaten sizin hedef kitlenizi kapsıyor olması. Herhangi bir sebeple sizin sitenizi ziyaret etmiş kişileri dikkate alan bu yöntemle beraber hedef kitleniz dahilindeki kullanıcılara ulaşmış oluyorsunuz. Bu sebepten dolayı da hedefli pazarlama kullanan şirketlerin ROI oranları da yükselmiş oluyor.

Etkili bir retargeting kampanyası nasıl düzenlenir?

  • Retargeting kampanyalarını farklı hedef kitlelerine göre düzenlemek gerekiyor.
  • Reklam kampanyalarına belirli bir süre koymak, tüketicilerin sıkılmamasını sağlar. (2 hafta ile bir ay arasında bir süre belirlemek makul olabilir)
  • Gün içinde bir tane reklam göstermek, yine tüketicilerin olumsuz tepki vermesini önler.
  • Remarketing kampanyasının PPC (pay-per-click: tıklama başı ödeme) sonuçlarını periyodik olarak takip etmek ve gerekli görülen noktalarda reklam içeriğinde (CTA, görsel, metinler, reklamların yayınlanacağı sayfa vb.) değişiklikler yaparak farklı alternatifler denemek, hedef kitlenin alt segmentlerine ulaşmayı hızlandıracaktır.
  • Hedef segmentler için ayrı reklam içerikleri ve mesajlar yaratmak.

Remarketing / Retargeting uygulayarak:

  • Sitenizde sürekli ziyaretçi oranlarınızı artırabilir,
  • Markanızın hatırlanma oranlarında önemli bir artış yaratabilir (site trafiğinde artış, marka isminin aranma oranlarının yükselmesi),
  • Sitede bounce (ilk sayfadan çıkış) oranlarını düşürebilir,
  • Dönüşüm oranlarını ve satış rakamlarını yükseltebilirsiniz.

Hedefe dönük online reklamcılıkta gizlilik ve mahremiyet endişeleri

ABD’de yapılan araştırmalara göre tüketicilerin yüzde 68’lik kısmının gizlilik endişeleri sebebiyle hedefli reklamlara karşı duruyorlar. Ancak online reklam yayıncılığı için kullanılan bilgilerin tamamının kişisel izinler doğrultusunda toplandığını ve hedefli reklamlardan şikayet eden kişilerin bu reklamları almamayı tercih edebileceklerini unutmamak gerekiyor.

Eninde sonunda bir reklam göreceksek neden bize hitap eden bir reklam görmeyelim? Farklı sitelerde aynı kullanıcıyı takip eden reklamlar matematiksel olarak geri dönüş oranını arttırıyor olabilir, ancak bu sürede kullanıcı üzerinde bir izlenme ve zorlama etkisi oluşturduğu da bir yan etki olarak beliriyor.