Perakende Sektöründe Mobil Teknolojiler Önemini Artırıyor

Perakende Sektöründe Mobil Teknolojiler Önemini Artırıyor

itpro_logo
IT_PRO_01.07.2010_1
IT_PRO_01072010_2

Özellikle ülkemizde gün geçtikçe gelişen ve yeni teknolojilere kısa sürede uyum sağlayan perakendecilik sektörü, mobil teknolojilerle hizmet alanını geliştiriyor ve müşteri memnuniyetini artırıyor.

Türkiye’de perakende mağaza sektörü gittikçe büyüyor. IT şirketleri iş zekası uygulamalarından CRM çözümlerine, depo takibine ve kurum için yazılımlara kadar farklı çözümler geliştiriyor. Perakendecilik çözümlerini sektörün önde gelen uzmanlarından aldığımız görüşlerle inceledik. Perakendecilik sektöründe mobilitenin öneminin git gide arttığı, diğer tüm ERP, CRM vs. süreçlerin hızlı bir şekilde mobil tarafa aktarılmakta. Müşteri memnuniyetinin belki de en önemli anahtar olduğu sektörde, taleplerin yoğun olması IT yöneticilerinin önemini de bir kat daha artırıyor.

“Perakende ve BT sektörleri birlikte büyüyecek”

Bugün küresel pazarda büyüme şansı hem en fazla hem de en zor olan sektör perakende sektörüdür. Ekonomik daralmanın rekabeti daha da körüklemiş olması sektördeki en önemli sıkıntıyı oluşturuyor. Ancak bilgi teknolojileri kullanımı, verimliliğini ve karlılığını artırırken maliyetlerini azaltmak isteyen perakende kurumlarının sağ kolu olmaya devam ediyor. Perakendenin en yakın dostu olan AVM sektörünün 2009-2010 döneminde Türkiye’de büyümeye devam etmiş olması da bunu kanıtlar niteliktedir. Zira, AVM kurumları bilgi teknolojilerinin etkin bir şekilde kullanımında öncülük etmektedirler. Bu çerçevede dünyanın AVM yönetimi alanında önde gelen kuruluşlarından Jones Lang LaSalle’ın bilgi birikimi ve Inveon’un teknik altyapısı ile hayata geçirilen “Inveon AVM Yönetim Sistemi”nin, sektörün genel ihtiyaçlarını tek çatı altında birleştiren nadir örneklerden biri olarak AVM kurumlarından büyük bir ilgi gördüğünü belirtmem gerek.

“Tam kapsamlı ilk AVM Yönetim Sistemi”

“Inveon AVM Yönetim Sistemi” ile bir AVM’nin A’dan Z’ye tüm süreçlerinin, web tabanlı bir yazılım üzerinden yönetilebilmesi ve önemli verilerin raporlanabilmesi sağlanmaktadır. Bu platformda, ziyaretçi istatistikleri takibi, stok yönetimi, ciro raporları, güvenlik kayıtları, pazarlama aktiviteleri, mağaza ilişkileri ve müşteri kampanyaları gibi modüllerle bir alışveriş merkezinin gündelik hayatında geçen her süreç içerilmektedir. Dahası ürünün mobil platformlar üzerinden de kullanılabilmesi sayesinde, AVM yöneticileri işlerinin gelişimini her yerden takip edilebilir ve daha hızlı kararlar alabilirler.

“Inveon AVM Yönetim Sistemi”, abonelik tabanlı bir servisle, yani SaaS (Yazılımı servis hizmeti olarak sunmak) modeli ile hizmete sunulmaktadır. En basit anlatımıyla SaaS (Software-as-a-Service) firmaların, yazılımlarını lisansını satın alarak kullanmak yerine internet üzerinden servis hizmeti olarak almalarıdır.

Tam kapsamlı bir AVM Yönetim Sistemi olarak dünyada bir ilk olma özelliğine sahip “Inveon AVM Yönetim Sistemi”, başta İstanbul Cevahir, Ankara Antares, Zonguldak Demirpark, Gaziantep Sankopark ve Antalya Özdilek AVM’leri olmak üzere çok sayıda AVM kurumu tarafından kullanılmaktadır.

Türk Perakende Sektöründe Stratejik İş Birliği

Inveon olarak, geçtiğimiz yıl perakende sektörüne yönelik sunduğu danışmanlık ve proje geliştirme hizmetleriyle alanın önde gelen markası olan Alkaş Danışmanlık ile stratejik bir iş ortaklığına imza atmış bulunuyoruz. BU iş ortaklığıyla birlikte, geliştirdiğimiz yüksek nitelikli yazılım çözümlerinin Türkiye’nin yanı sıra yurtdışında da kullanıma sunulması sağlanmış oluyor.

Müşteri ilişkilerine yönelen firmalar, etkin bir şekilde müşterinin markaya olan bağlılığını, memnuniyetini ve firmanın karlılığını artırma yönünde çalışmalar yapmaktalar. İşte tam bu noktada “Inveon Pearl” devreye giriyor. “Inveon Pearl”, firmaların müşteri verilerinden yararlanarak hem taktiksel aksiyonları, hem de stratejik kararları hayata geçirmelerini sağlıyor. “Inveon Pearl” kasalarla entegre olduğundan tek bir veri tabanına sahip bu sayede verinin 7/24 güncel olması sağlanmış oluyor. Sistemin kasa ekranı ile tüm müşteri işlemleri tek noktadan yürütülebiliyor. Veri temizleme algoritması sayesinde, tekrarlanan verilerin tekilleşmesi sağlanıyor ve yeni kayıtlardaki veri tekrarı da önlenmiş oluyor. Sistemin SMS/e-mail modülü ile pazarlama kampanyaları gerçekleştirilerek, kampanya raporlarında gerçekleşen kampanyaların başarısı en ince detayına kadar ölçümlenebiliyor. Sistemin perakende sektörünün ihtiyaçları doğrultusunda oluşturulan özel raporları ile karanlıkta kalan birçok kilit nokta aydınlığa kavuşuyor. “Inveon Pearl”ün aktif uyarı mekanizması ile şirketlerin kendi belirledikleri kriterler doğrultusunda normal dışı durumlardan anında haberdar olmaları sağlanıyor. Çeşitli filtreleme seçenekleri ile müşteri araması, müşteri listesi oluşturulması, dışarıdan sisteme veri aktarımı, sosyal medya takip modülü ile firma/markalar hakkında sosyal platformlarda yazılanların tek noktadan takibi “Inveon Pearl”ün çarpıcı özelliklerinden sadece birkaçı.

Tüm bu gelişmeler ışığında perakende ve AVM sektörlerinin BT yatırımlarıyla, BT şirketlerinin de bu sektörlerin taşıdığı potansiyel yardımıyla önümüzdeki dönemde daha da büyümeye devam edeceklerini söylemek mümkün.

Comments are closed.