Online Alışveriş Yapanların Gizemi

Online Alışveriş Yapanların Gizemi

  • Türkiye’de ankete katılanların %74’ü online alışverişi mağazalara göre daha düşük fiyat/daha iyi kampanyalar sebebiyle tercih ediyor.
  • Internet mağazaları, mağazadan alışveriş yapmaktan daha uygun diyenlerin oranı % 48.
  • Türk tüketicilerin %46’sı kişisel verilerinin güvenliğinden endişe duymasından ötürü online mağazadan alışveriş yapmayı tercih etmiyor.
  • Dünya genelinde online mağazaları çekici kılan faktörlerin başında % 56 oranla ücretsiz kargo yer alırken Türkiye’de bu oran %50.
  • Türkiye’de birden fazla kanalda alışveriş yapmaya başladıktan sonra beğendikleri perakendecide daha fazla alışveriş yaptıklarını söyleyenlerin sayısı %67.
  • Türkiye’den ankete katılan tüketicilere belirli bir markanın sosyal medya sayfasını ziyaret etme sebepleri sorulduğunda, %66 ile en çok tercih edilen seçeneğin “cazip kampanyaları ve indirimleri takip etmek” olduğunu belirtiyorlar.

Kaynak: PWC Küresel Çok Kanallı Perakendecilik Anketi ve Türkiye Sonuçları 2013