+90 (212) 270 0 546
info@inveon.com.tr

Omni-channel e-ticaret perakendede oyunu değiştiriyor: Hotiç nasıl başardı?

InveonE-Ticaret Inveon Makaleleri Omni-ChannelOmni-channel e-ticaret perakendede oyunu değiştiriyor: Hotiç nasıl başardı?

Omni-channel e-ticaret perakendede oyunu değiştiriyor: Hotiç nasıl başardı?

 

Omni-channel e-ticaret yaklaşımı perakende şirketlerine daha verimli bir operasyon yapısı ve müşterilerine mağazalarında ve dijitalde daha bütünleşik bir alışveriş deneyimi yaşatma imkanı vadediyor.

 

Peki nasıl? Bu sorunun yanıtını ülkemizde bu yaklaşımın öncüsü olan Hotiç’in hikayesini inceleyerek verelim. 

Hotiç neden omni-channel e-ticareti benimsedi?

İstediğin yerde seç. İstediğin yerde öde. İstediğin yerde teslim al.

 

Hotiç müşterilerine tam da bu özgürlüğü sağlayabilmek adına Inveon’un desteğiyle omni-channel e-ticareti benimsedi. Böylelikle hem Hotiç müşterileri daha erişilebilir bir alışveriş deneyimi yaşamaya başladı hem de bu durum şirketin cirosuna pozitif yansıdı. Ayrıca Hotiç tüm kanallardaki veriyi bir arada görerek müşteri profilini daha iyi tanıyıp daha etkili stratejiler belirleyebiliyor.

 

Hayal edelim ki bir müşteri Hotiç mağazasında bir ayakkabıyı çok beğeniyor ve fark ediyor ki bu ayakkabının ona uygun bedeni mağazada yok. Mağaza çalışanı, Inveon’un kurduğu Mağazadan Öde altyapısı sayesinde bir tablet bilgisayar aracılığıyla müşterinin beğendiği ayakkabının online mağaza stok durumunu kontrol ediyor ve müşteriyi alışverişi tamamlaması için yönlendiriyor. Ödeme de tam o an, mağazada kredi kartıyla gerçekleştiriliyor.

Kısaca Hotiç müşterileri, beğendiği ürün o an bulunduğu mağazada olmasa dahi alışverişini tamamlayabiliyor.. Müşteriler istedikleri yerde ürün seçip, istedikleri yerde ödeme yapıp teslimatı da istedikleri yerde gerçekleştirebiliyorlar.

 

Ayrıca Hotiç, online stok yönetimi sayesinde operasyonlarını daha verimli kılıyor ve mağazalarındaki metrekare verimliliğini de artırıyor.

 

“Her kanalda aynı Hotiç deneyimi”

Hotiç e-ticaret yöneticisi Tülin Arslan Akın, omni-channel e-ticaret uygulaması ile düşüncelerini şöyle özetliyor: “Müşterilerimiz artık mağaza veya internet ayırt etmeden, aynı alışveriş deneyimi ile diledikleri yerden alışveriş yapmakla kalmıyor, ödemelerini de diledikleri gibi yapabiliyorlar. Hotiç için müşteri memnuniyeti her şeyden önemlidir. Bu yüzden müşterilerimizin, online veya offline ayırt etmeden her kanaldan aynı Hotiç deneyimini yaşamalarını sağlıyoruz.”

7 ay içerisinde 154 mağazada kullanılmaya başlanan Mağazadan Öde sistemi, Hotiç’e 6 ayın sonunda fazladan 1000’nin üzerinde sipariş, 9. aydaysa ekstra 1 milyon lira e-ticaret cirosu sağladı. Geçtiğimiz 3 ayda Hotiç mağazalarında ilk kez sisteme kayıt olan müşterilerin %6’sının sonrasında Hotiç internet sitesinden yeni alışverişler gerçekleştirdiği görülüyor. 12 ay içinde Hotiç’in Mağazadan Öde modülünün getirdiği toplam ciro ise şirketin e-ticaret gelirlerini geçti. Inveon’un hazırladığı bu omni-channel e-ticaret uygulaması 2017 IDC Dijital Perakende Teknoloji Ödülleri’nde ödül almaya hak kazandı.

 

 

Hotiç örneğinde görüldüğü gibi omni-channel e-ticaret uygulamaları, müşterilerine bütünleşik bir deneyim sunmak isteyen, satış kanallarını ve tekniklerini geliştirmek isteyen şirketler için altın bir fırsat. Inveon’un e-ticaret çözüm ve servisleri ile ilgili daha fazla bilgi almak için web sitemizi inceleyebilirsiniz.