+90 (212) 270 0 546
info@inveon.com.tr

Omni-Channel Deneyimler ile Kişiselleştirmede Engel Tanımayın

InveonE-Ticaret Inveon Makaleleri Omni-ChannelOmni-Channel Deneyimler ile Kişiselleştirmede Engel Tanımayın

Omni-Channel Deneyimler ile Kişiselleştirmede Engel Tanımayın

Markaların yeri doldurulamaz sanılan değerlerinin, kullanıcıların yorumları ve geliştirdiği içeriklerle kolayca değişebildiğini görüyoruz. Peki, böylesi rekabetçi bir ortamda markanızın öne çıkması için neler yapılmalı? Doğru hedeflenmiş, tüketicilerin isteklerine duyarlı, yüksek derecede kişiselleştirme ile müşteri deneyimlerinizi geliştirmeye başlamak iyi bir başlangıç noktası olabilir.

Yüksek derecede kişiselleştirme, kişilerin ve organizasyonların demografik ve satın alma geçmişi gibi bilgilerinden faydalanıp profillerin ayrışma noktalarının tespiti ile başlar. Satın almaya hazır müşteriyi kazanmanın yolunu anlamak için iki verisel bilgiyi inceleyelim: Birincisi, mesajınızın kullanıcı tarafından dikkate değer olduğuna karar verilmesi için yalnızca 8 saniyenin olduğu. İkincisi ise, tüketicilerin %75’inin kişisel tercihlerine göre kişiselleştirilmiş teklifleri satın almaya eğilimli oluşu. Bu iki bilgiden yola çıkarak ihtiyaçlara kişisel çözüm sunan projelerin anlam kazanmasının hıza ve hatta o an doğan ihtiyaca o an cevap verebilmeye göre şekillendiğini söyleyebiliriz. Bu noktada ise devreye giren en kilit yardımcı tüketicilerin anlık ihtiyaçlarına cevap vermeyi sağlayan omni-channel (çok kanallı) kurgu modelleridir.

Omni-channel ile internet, sesli iletişim veya mağaza gibi farklı platformlarda alışveriş yapan sabırsız tüketicinin kanallar ve departmanlar arası kopukluklarını gidermek mümkünken, kişiselleştirilmiş kampanya ve tekliflerin önündeki zamansal ve mekansal engeller de aşılabilir. Türkiye’de de Inveon’dan aldığı destekle omni-channel projeyi hayata geçiren Hotiç’in başarı hikayesi bunun en güncel ve yerel örneklerinden biri.

Firmalar, günümüzün rekabetçi ortamında her zamankinden daha  kilit bir rol oynayan müşteri memnuniyetinde öne çıkmak için omni-channel kurgularırekabet avantajı olarak kullanıyor. Omni-channel kurguların başarılı örneklerini uygulayan firmaların tamamına yakını karlılıklarında artış olduğunu ifade ediyor. Görünen o ki, omni-channel kurgular yakın zamanda fark yaratan stratejik seçimden, bir zorunluluğa evrilecek ve bu kurguları erken hayata geçiren firmalar ciddi bir pazar payı avantajı elde edebilecek.