+90 (212) 270 0 546
info@inveon.com.tr

Müşteri İlişkilerinde Mobil Uygulamanın 6 Avantajı

InveonDigital Marketing Inveon Makaleleri Mobil Ticaret Omni-ChannelMüşteri İlişkilerinde Mobil Uygulamanın 6 Avantajı

Müşteri İlişkilerinde Mobil Uygulamanın 6 Avantajı

Modern çağın benzersiz mucizesi akıllı telefonlar…

Zaman ya da mekan fark etmeksizin her an yanımızda olan mobil cihazlar, tüm dünyayı süratle cebimize taşıyor. Mobil uygulamalar ise teknolojinin çok daha işlevsel ve nitelikli kullanımına olanak sağlıyor. Sanal bir pazara dönüşen web siteleri, müşterilerine farklı kanallarla ulaşmanın yollarını ararken, mobil cihazlar bunu en etkin biçimde sağlıyor. Peki nasıl? Günümüzde kullanıcılar istedikleri zaman diledikleri lokasyonda bilgiye güvenilir ve konforlu biçimde erişmek istiyor. Web sitelerinin varlığı elbette ki önemli… Fakat işin temelinde var olan müşterilere ulaşmak ve potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak gibi ayrıcalıklar sağlayan mobil uygulamanın gücü yatıyor.

Mobil cihaz kullanıcıları her 6,5 dakikada bir akıllı telefonunu kontrol ediyor. Günde ortalama 2 saatini ise mobil cihazlarda geçiren müşteriler, hızlı erişim olanağının tadını çıkarıyor. İstatistiklere göre kullanıcılar mobil web sitesi olan firmaları mobil uyumlu olmayan web sitelerine oranla daha fazla ziyaret ediyor. Mobil uygulama ise mobil uyumlu sitelerin çok daha etkili bir formu… Hâl böyle olunca teknolojik dönüşümü görmezden gelmek imkansız. Rekabetin hız kazandığı sanal platformlarda işini büyütmek ve tanınırlığını artırmak isteyen şirketler, bu dönüşümden ilham alarak ilerliyor.

İşte müşteri ilişkilerinde mobil uygulamanın 6 avantajı!

  1. Doğru tanıtımla rekabette avantaj sağlamak

Büyük çaplı ya da küçük ölçekli olması fark etmeksizin etkili tanıtım bütün markalar için çok değerli. Çünkü doğru tanıtım, marka imajını pozitif yönde güçlendiriyor. Mobil ortamda etkin stratejiler yürüten şirketler, hem hızlıca büyüyor hem de kitlelerine daha verimli biçimde ulaştıkları için rekabet ortamında avantaj sağlıyor. Modern dünyanın güçlü simgelerinden biri olan mobil cihazlarda konumlanmak, markaların gücüne güç katıyor. Mobil uygulama konusunda erken davranmak oldukça önemli. Bu sayede rakiplerinizden daha hızlı yükselerek rekabet ortamındaki pozisyonunuzu güçlendirebilirsiniz.

  1. Kişiselleştirilmiş özelliklerin yönlendirici etkisi

Büyümek isteyen şirketler, marka imajını olumlu bir rotaya çevirmek için çaba harcıyor. Mobil uygulamalar ise, kişiselleştirilmiş özellik opsiyonları sayesinde bunu en verimli şekilde mümkün kılıyor. Merak ettiği ürünler hakkında bilgiye ulaşmak isteyen potansiyel tüketiciler, mobil uygulama sayesinde doğru seçeneklere yönlendiriliyor. Mobil uygulamanın yönlendirici gücü ise işlevsel tasarımda saklı. Uygulamanızın içeriği, sunduklarınız ve kişiselleştirilmiş özellikler sayesinde potansiyel müşterileri kalıcı kitleniz hâline getirmeniz mümkün.

  1. Offline erişim kolaylığı

Gün içerisindeki zamanın büyük bir dilimi mobil cihazlarda vakit geçirilerek harcanıyor. Popüler uygulamaların yanı sıra dikkat çeken yeni uygulamalar da hızlıca göz önüne çıkıyor. Tüketiciler, kendilerine fayda sağlayacağına düşündüğü uygulamaları kullanmak için oldukça hevesli. Mobil uygulamalar ise offline durumdayken bile erişim kolaylığı sağladığı için önemli bir araç. Hedef kitlenizin harcadığı zamanın boşluklarına sızmak ve her an her yerde erişilebilir olmak önem taşıyor.

  1. Anlık bildirimlerin pozitif etkisi

Mobil uygulamalar sayesinde müşterilerinizin her an yanında olmanız mümkün. Anlık bildirimler sayesinde onlara hızlıca ulaşmanız ve bilgi aktarmanız oldukça kolay. Bu pratik sistem sayesinde kullanıcılar yöneldikleri ürün ya da firmaları incelemenin yanı sıra, son gelişmelerden de en hızlı şekilde haberdar oluyor. Bilginin bu denli akışkan olduğu bir çağda, anlık bildirimler mobil uygulamalar için pastanın çileği kadar tatlı bir avantaj sağlıyor.

  1. Tasarım ve markanın yansımaları

Son dönemin parlayan yıldızı olan akıllı cihazlar, mobil uygulamanız için ayrıcalıklı ve çeşitlilik içeren bir yelpaze sunuyor. Müşterilere daha etkin bir biçimde ulaşmanın altın anahtarı olan mobil uygulamaların tasarımı, markayı yansıtırken büyük bir önem taşıyor. Zira tasarımda yer alan detaylar, butonlar, yazılar ve benzer pek çok detay güncel bilgi aktarımına daha estetik bir form kazandırıyor. Bu sayede akılda kalıcı hâle gelen markalar, olumlu imaj konusunda da çıtayı bir adım ileri taşıyor.

  1. Hızlı olmanın dayanılmaz cazibesi

Modern çağın temel dinamiği olan hız, mobil uygulamaların belki de en kıymetli avantajı. Günlük yaşamın temposunda kaybolan müşteriler, mobil uygulamanın süratli yapısıyla nefes alıyor. Diledikleri seçeneğe hızlıca erişim sağlayan tüketiciler, hem teknolojik gelişmelerin hem de sunulan yepyeni ürünlerin farkına varıyor. Mobil uygulama sayesinde zaman ve mekan fark etmeksizin süren bilgi aktarımı, tüketicilerin satın alma kararını olumlu yönde etkiliyor. Potansiyel müşteri sıfatından sıyrılan kişilerin, kalıcı kitle pozisyonuna geçmesini mümkün kılıyor.