+90 (212) 270 0 546
info@inveon.com.tr

Mağazalara Karlılık Getiren Dijital Dönüşüm Yöntemleri

InveonDigital Inveon Haberleri Omni-ChannelMağazalara Karlılık Getiren Dijital Dönüşüm Yöntemleri

Mağazalara Karlılık Getiren Dijital Dönüşüm Yöntemleri

Günümüzün tüketicileri e-ticaretin rahatlığını ve kolaylığını seviyorlar. Bu rahatlık ve kolaylık seviyesi, her geçen gün gelişen teknoloji ve yöntemler ile o kadar yükseltiliyor ki, fiziksel mağazalar benzer deneyimleri müşterilerine sunmakta zorlanıyorlar. Ancak bu zorlanma, e-ticaret fiziksel ticaretin rakibi olduğu için değil, fiziksel mağazaların değişime ayak uyduramayıp, kendilerini dönüştürememelerinden kaynaklanıyor. Oysa, fiziksel mağazaların, günümüz teknolojisi ile dijital ortamlarda asla dengi yaratılamayacak müşteri deneyimi fırsatları var.

Peki, fiziksel mağazacılığın dijitalde tekrarlanamayan bu deneyimi ile online alışverişin rahat, kolay ve hızlı doğasını nasıl birleştirip, dijital deneyimleri fiziksel perakende mağazalarına taşıyabiliriz? Mobil ve omni-channel çözümler ile.

Mobil Alışveriş

Fiziksel ve online alışverişi birleştirmeye çalıştığımızda, mobil kanalların optimizasyonunun zorunlu ve firma açısından hayati olduğunu görüyoruz. 2014 yılından beri hiç durmadan yükselen M-Ticaret, Google’ı bile mobil aramalar için yeni algoritmalar yazmaya zorladı.

Günümüzde mobil kanallarda başarı yalnızca optimizasyon ve hız ile gelmiyor. Başarı, mobil kanallardaki tüm süreçleri anlayarak ve belli bir amaç için geliştirilen, kullanıcı dostu mobil hizmetler ile elde ediliyor. Tüketiciler ister bir yandan alışveriş yaparken, bir yandan da ürün bilgilerini arasınlar, veya kasada para ödemek için cep telefonlarını kullansınlar, mobil artık her türlü perakende ticaret eyleminin kilit taşı konumuna gelmiş durumda.

Self Servis Terminaller ve Kiosklar

Firmalar, bu terminalleri yalnızca tek yönlü bilgi akışı için değil, tüketici ile gerçekten bir bağlantı kurup bir deneyip yaratma aracı olarak kullanmaya başladılar.

Statistic Brain’in Global EPOS, MarketingCharts, NCR ve IBM Corp. araştırmalarından derlediği rakamlara göre, Nisan 2017 tarihine ABD’de 35 yaş ve altındaki nüfusun yüzde 91’i bir kere de olsa self servis ödeme terminali kullanmış. Tüketicinin kasa sırası beklemeden, görece daha hızlı, veya tam tersi tüketicinin kendi belirlediği hızda ödeme işlemini gerçekleştiren terminaller yaygınlaşıyor. GSM hizmet sağlayıcıların bazı mağazalarında bulunan, kullanıcıların kendilerine en uygun konuşma ve veri paketini belirlemelerini sağlayan dijital asistanlar da, çift yönlü bilgi akışı sağlayan interaktif terminallere iyi bir örnek.

Mağaza İçi Anlık Bildirimler

Tüketicilerin mobil kanal üzerinden marka ile ilişkisi, daha mağazaya girmeden başlıyor. Ancak gerçekten kapsayıcı bir etkileşim yaratmanın en iyi yolu, müşteri mağazaya girdikten sonra markanın hem fiziksel, hem de dijital varlığı ile etkileşime geçmesini sağlamak. Bu etkileşimi başlatmanın basit yolu da anlık iletiler.

Anlık iletiler kullanarak müşterilerinize kısa bir “Mağazamıza hoş geldiniz” mesajı gönderebilir, indirimlerden haberdar edebilir, önceki alışveriş alışkanlıklarına göre sevebilecekleri ürünleri tavsiye edebilirsiniz.

Soyunma Odasında Mobil Asistan

Giysi bedenlerini satın almadan önce deneyebilmek, fiziksel mağazaların sahip olduğu çok önemli bir avantaj. Bu avantajı dijital teknolojiler ile destekleyerek daha da avantajlı bir deneyime dönüştürmek mümkün.

Üzerinde sadece “Satış Temsilcisini Çağır” butonu olan bir mobil uygulama bile bu deneyimin pürüzlerini yumuşatabilir. Hatta, müşterinin doğrudan ürünün farklı bir bedenini, veya farklı bir ürünü istemesini sağlayan bir mobil uygulamanın bir çok faydası olacaktır. Süreç hızlanacağı için satış temsilcilerine daha az iş yükü binecek, soyunma kabinleri daha kısa sürelerle meşgul olacak ve müşteriler çok daha hızlı bir şekilde alışverişlerini tamamlayacaklar.

Mobil Ödeme ve Mobil POS

Tüketicilere, ürünün etiketini okutup (QR kod) mobil cihazından ödeme yapmasını sağlamak, mağaza çıkışında da ödemenin yapılıp yapılmadığını kontrol etmek (RFID), hem alışveriş sürecini hızlandıracak, hem de mağaza içerisindeki değerli metrekare alanının boşuna işgal edilmesinin önüne geçecek. Eğer böyle bir sistem kurulamıyorsa, kasaya gelen müşterinin ürünlerini doğrudan mobil uygulamada gösterip, kayıtlı kredi kartı bilgileri ile tek tuşla ödemesi de sağlanabilir.

Click & Collect

Firmalar giderek artan bir hızca click & collect satış yötnemlerini benimsemeye başladılar. Bu satış çözüm yöntemi müşterilerin istedikleri ürünleri online e-ticaret sitesinden satın almaları, ancak ürünü mağazadan teslim almaları üzerine kurulu. Bu sayede müşteriler, kargo beklemek, yanlış ürünü teslim almak, ürüne bir hata olması halinde iade ve yeni ürünün gönderilme süreçleri gibi can sıkıcı deneyimleri yaşamıyorlar. Özellikle ürünün nasıl kullanılacağının öncesinde öğrenilmesi gereken durumlarda (Örneğin çok amaçlı bir elektrikli matkap), click & collect müşterinin bir satış temsilcisi ile görüşebilmesi açısından da faydalı oluyor. Firmalar da, müşteriyi fiziksel mağazalarına çektikleri için, ek satış fırsatlarından yararlanıyorlar. ‘Mağaza İçi Anlık Bildirimler’ başlığında açıkladığımız yöntemleri de uygulayarak, bir online satış ile birden fazla fiziksel satış şansı yakalayabilirler.

Sonsuz Reyonlar

Forrester Research’ün araştırma sonuçlarına göre, fiziksel mağazalardaki satış kaybının yüzde 10’u, stokta kalmayan ürünler yüzünden gerçekleşiyor. Mağaza stoklarında ürün bulunmadığı zaman, müşteriler basitçe kiosklar üzerinden veya satış temsilcilerinin tabletleri üzerinden istediklerini ürünün online siparişi verebilirler. Ödemeyi mağazada yapan müşterilerin satın aldıkları ürün, başka bir mağazanın veya e-ticaret sitesinin stoklarından çekilerek, evlerine gönderiliyor.

Kaynaklar

  • Guided-Selling.org
  • StatisticBrain.com
  • Smartassistant.com
  • MoFluid.com
  • DigitalCommerce360.com