+90 (212) 270 0 546
info@inveon.com.tr

Küçük Ekranlarda Büyük Alışveriş Deneyimi: M-Commerce

InveonE-Ticaret Inveon Makaleleri Mobil TicaretKüçük Ekranlarda Büyük Alışveriş Deneyimi: M-Commerce

Küçük Ekranlarda Büyük Alışveriş Deneyimi: M-Commerce

 

Mobil cihazlarla başlayan benzersiz bir çağ!

Değişen tüketici alışkanlıkları, yenilenen teknoloji ve ortaya konan veriler çerçevesinde tablo bütünüyle belirginleşti. Mobile App’ler ile M-Commerce deneyimi sunmak, markalar için bir avantaj olma etabını geçerek zorunluluk hâlini almayı başardı.

Son yıllarda internet hızında yaşanan artış, mobil ticarette yeni kavramların sıçrama yapmasını kolaylaştırdı. Mobile App’ler bu noktada devreye girerek hem hız hem de mobil kullanılabilirlik ihtiyacını aynı anda karşıladı. App Annie raporuna göre, uygulama indirme kategorilerinde büyük bir sıçrama yapan alışveriş kategorisi, 2016 yılından 2017’ye %28 oranında büyüdü. Tüketiciler başlangıçta cep telefonlarıyla alışveriş yapmayı konforlu bir seçenek olarak görmüyordu. Bunun sebebi pek çok mobil cihazlar için optimize edilmeyen ve ürün ayrıntılarının zor okunmasına neden olan sitelerin varlığıydı. Fakat satın alma işlemini kolaylaştırmak isteyen şirketler, kapılarını mobil uygulamalara açtı ve bu rotada kazançlarını hızlıca artırmayı başardı. App Annie istatistiklerine göre kullanıcıların 2017 yılında indirdiği uygulama oranı 178 milyara ulaşmıştır. Bu oran 2016 yılına kıyasla %25 oranında artış anlamına gelmektedir.

Hızlı, konforlu ve keyifli…

Türkiye, aplikasyon indirme konusunda %4’lük büyüme payıyla dünyanın en büyük 8. pazarıdır. Mobil uygulamalar ile M-Commerce kavramı; hızlı bildirimleri, tüketiciyle düzenli etkileşim hâli, zaman tasarrufu, rezervasyon kolaylığı ve daha pek çok avantajı sayesinde büyük ilgi uyandırmaktadır. App Annie istatistiklerine göre, Türkiye’de kullanıcıların uygulamalarda geçirdiği günlük süre 2015 yılında 126 dakika iken, bu oran 2018’in ilk yarısında 186 dakikaya ulaşmıştır. Bu da kullanıcıların ilgisinin mobile kanalize olduğu gerçeğini açıkça ortaya koyarken, markaların Türkiye pazarında mobil uygulamalar ile M-Commerce anlayışını bir avantaj değil gereklilik olarak görmesi gerektiğini doğrulamaktadır.

Markalar, kullanıcıların alışveriş deneyimini iyileştirmek adına aktif kullanılan platformlara kayıtsız kalmamalıdır. Mobil uygulamalar üzerinden tüketicilere özel içerikler üretmek, kuponlar sunmak ve müşteri sadakati üzerinden ilerlemek oldukça etkili sonuçlar doğurmaktadır. Tüketicilerin M-Commerce kavramını güçlendirmesinin en önemli nedenlerinden biri, mağazalardan fırsat bildirimleri almak istemeleridir. Diğer nedeni ise sadakat programlarını kontrol ederek puan toplamak ve bunları indirime yansıtabilmek şeklindeki beklentileridir.

Dünyanın en nitelikli aplikasyon pazarlarından biri olan Türkiye’de, lokal kampanyalar sayesinde tüketicilere ulaşmak ve bunu küresel bir başarıya dönüştürmek markaların heyecanını besleyen bir yolculuk olarak devam etmektedir.