KOBİ’ler ‘Cep’le Daha Hızlı

KOBİ’ler ‘cep’le daha hızlı

aksam_01112009

aksam_logo

KOBİ’ler ‘cep’le daha hızlı

Satıcıları fabrikayı yanlarında taşıyor.

1983 yılında Kırşehir’de kurulan Çağlayanlar Un Fabrikası’nın mobil uygulamalara geçmeye karar vermesi, KOBİ’lere örnek olacak nitelikte bir başarı öyküsünün de doğmasına neden oldu. Fabrika Müdürü Ertuğrul İpek,Mobil Saha Otomasyon Uygulamaları’nı hayata geçirdikten sonra yaşanan değişimi AKŞAM’a anlattı.
Mobil uygulamalar konusunda projeden önce bilgi sahibi olmadıklarını belirten İpek, pazarlama satış ve tahsilat ağında sorunlar yaşadıklarına şu sözlerle dikkat çekiyor: “Sahadaki satış elemanlarına müşteri bilgileri haftalık bildiriliyordu. Bu yüzden, satış elemanı müşteriye gittiği zaman hesap mutabakatını yapmakta ciddi anlamda eksik kalıyordu. Çünkü elinde güncel bilgiler olmuyor, telefonla fabrikadan alması gerekiyordu. Bu da hem iş yükünü hem de maliyeti artırıyordu”

Yılda yaklaşık 60 bin ton unun 34 ilde pazarlama ve satışından sorumlu 12 kişilik ekibe Turkcell’in danışmanlığında PDA’ler dağıtıldığını söyleyen İpek, sonrasında yaşanan değişimi şöyle anlatıyor: “Sürekli seyahat halindeki ekip elemanlarımız, Turkcell’in GPRS network altyapısı sayesinde fabrika ile sürekli bilgi akışı sağladı. Müşteri ödemelerinin takibi kolaylaştı, tahsilat hızlandı, zarar riski azaldı, etkin nakit yönetimi sağlandı ve müşterilerin şiparişleri anında fabrikaya ulaşmaya başladı. Çalışanların iş yükünün azalmasıyla birlikte maliyet tasarrufu da sağlandı.”

Mobil teknolojilerden yararlanan işletmelerin maliyetleri düşerken hem kârları hem de verimlilikleri artıyor

Hızla gelişen mobil teknolojiler, sadece bireysel alanda değil, kurumsal kullanım için de yeni çözümleri beraberinde getiriyor. Araştırmalar, Türkiye’deki küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin yani KOBİ’lerin yarısından fazlasının haftanın en az bir gününü ofis dışında geçirdiğini ortaya koyuyor. Benzer şekilde, hareket halindeyken potansiyel müşterilerine hızlı yanıt verebildiği için yeni iş alan KOBİ’lerin de sayısı oldukça fazla. Tüm bunlara müşteri memnuniyetinin çabuk bir şekilde sağlanması, çalışanların işle ilgili dokümanlarına her an ve her yerden ulaşabilmesi gibi faktörler de eklendiğinde, zaman ve mekandan bağımsız kullanabilen mobil çözümler KOBİ’ler için ‘olmazsa olmaz’ bir hal alıyor.

3G’NİN ÖNEMİ BÜYÜK

Küçük ve orta büyüklükteki İşletmeler, günümüzde mobil e.posta uygulamalarına her zamankinden daha çok ihtiyaç duyuyorlar. 3G’yle birlikte hayatımıza giren mobil hızlı internet, çalışanların büyük boyutlu e.postaları cep telefonlarından ve bilgisayarlarından göndermelerini ve almalarını sağlıyor. Mobil hızlı internet, veri transferini de hızlandırıp kolaylaştırırken, KOBİ’lere yönelik hazırlanan tarifeler, bütçelerin etkin bir şekilde kullanılmasında önemli bir faktör olarak öne çıkıyor.

AKŞAM’a konuşan mobil pazarlama çözümleri sağlayıcısı Mobilera A,Ş, Türkiye Genel Müdürü Zehra öney, mobil teknolojilerin büyük markalardan sonra KOBİ’lerin de ilgisini çekmeye başladığını belirtiyor. e.ticaret, e.CRM, e.pazaryeri gibi elektronik ortamda yapılan uygulamaların artık mobil servisler üzerinden de çok daha kolay gerçekleştirilebildiğine dikkat çeken Öney, bu uygulamalar ile daha etkin ve yaygın bir adaptasyon gerçekleştiğinin, arama maliyetlerinin düştüğünün, kısa sürede daha güvenli bir şekilde daha fazla kişiye ulaşılabildiğinin de altını çiziyor

Yazılım çözümleri sunan Inveon’un Yönetici Ortağı Yomi Kastro ise mobil teknolojilerin özellikle sahada iş yapmak zorunda olan KOBİ’ler için önemli olanaklar sunduğuna dikkat çekiyor. Artık KOBİ’lerin de kurumsal yazılım sistemlerine cep telefonları üzerinden bağlanarak son gelişmeleri alıp aktarabildiklerini söyleyen Kastro, nerede bulunurlarsa bulunsunlar, KOBİ’lerin mobil video konferans yaparak kurumsal müşterileri ile her an yüz yüze görüşebildiklerini, lokasyon bazlı pazarlama servisleri ile son kullanıcıya doğrudan ulaşarak pazarlama faaliyetlerini güçlendirebildiklerini belirtiyor.
İhtiyaçlara özel olarak geliştirilen mobil çözümler de KOBİ’lerin işlerini geliştirmelerine yardımcı oluyor.

Şirketlerin mobil kullanımı bireylere göre daha fazla artacak

ABD merkezli araştırma şirketi ABI Research tarafından gerçekleştirilen ve Batı Avrupa’da kurumsal segmentteki mobil eğilimleri inceleyen yeni bir araştırma, mobil hizmetler pazarına ilişkin ilginç bir gerçeği ortaya koydu, önümüzdeki beş yıl içinde tüm pazarın yüzde 3.6 oranında küçülmesi beklenirken, kurumsal segmentte gelirlerin yüzde 1,2 oranında artacağı tahmin ediliyor. Bu artışın gerçekleşebilmesi için ise operatörlerin standart veri servislerinin ötesine geçmeleri ve şirketlerin spesifik ihtiyaçlarıyla birebir örtüşen hizmetler sunmaları en önemli etken olarak öne çıkıyor.

Comments are closed.