+90 (212) 270 0 546
info@inveon.com.tr

Mar

26

İş Teknolojilerinin Geleceği Microsoft Kurumsal Çözümler Günü’nde Tartışıldı

Microsoft’un, kurumları dijital dünyada yeniden şekillendirmek, teknolojideki son trendleri anlatmak, şirketlere yeni bir bakış açısı kazandırıp, yatırımlarını yönlendirmelerine yardımcı olmak üzere düzenlediği “Microsoft Kurumsal Çözümler Günü” 19 Mart Perşembe günü IT ve iş dünyasının öncülerinin katılımı ile gerçekleşti. Inveon’un sponsor olarak yer aldığı etkinlikte Inveon CEO’su Yomi Kastro, Columbia E-ticaret Yöneticisi Çiğdem Yılmaz ile birlikte gerçekleştirdiği sunumda kârlı e-ticaret uygulamaları için etkin altyapı ile omni-channel yönetiminin doğru karmayı oluşturmasını ve pazarlama stratejilerinin ipuçlarını paylaştı. Gözalan Grup bünyesinde bulunan Columbia’nın e-ticaret sitesinin 2014 yılına kadar toplam satış cirosundaki payının yüzde 1,9 olduğunu ve Columbia’nın Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde 31 mağazası arasında ciro bakımında 21’inci sırada bulunduğunu belirten Yılmaz yapılan tüm çalışmalara rağmen Columbia’nın offlinedaki başarısının online’a taşınamadığını ifade etti.

Gelir paylaşımı modeli ile başarı sağladık

Inveon ve Columbia’nın yaptıkları işbirlikleri çerçevesinde Inveon teknik ekibi sitenin e-ticaret alt yapısını tamamen değiştirmenin yanı sıra pazarlama CRM araçları, ERP ve ödeme sistemleri entegrasyonlarını gerçekleştirdiğini belirten Yomi Kastro Columbia’nın e-ticaret sitesi için yapılan özel çalışmaları şöyle sıraladı: “Inveon ekibi Columbia’nın web sitesinin kullanıcı deneyiminin geliştirilmesi, pazarlama faaliyetlerinin yönetimi, iş geliştirme faaliyetleri ve çözüm ortaklıkları konusunda da Columbia ekibi ile birlikte çalıştı. Bu çerçevede sitenin güncel trend ve teknolojilere uygunluğunun takibi, ziyaretçileri hareketlerini inceleyerek gerekli geliştirmelerin organizasyonu, düzenli audit ve iyileştirme yol haritası yapıldı. Pazarlama faaliyetlerinin yönetimi kapsamında da SEO, SEM, On-site marketing, Display reklamları, sosyal medya konularında destek verildi. “ Columbia’nın e-ticaret mağazasının başarısını artırmak için alışılagelmiş bir servis sağlayıcısı hizmetler bütünü yerine başarıyı paylaştıkları ve “gelir paylaşımı” modeli üzerine kurgulanan bir yapı benimsediklerini vurgulayan Kastro “Bu yapı çerçevesinde teknik ekiplerimizin sağladığı güçlü bir e-ticaret alt yapısının yanı sıra Columbia’nın web sitesinin kullanıcı deneyiminin geliştirilmesi, pazarlama faaliyetlerinin yönetimi, iş geliştirme faaliyetleri konusunda da Columbia ekibi ile birlikte çalıştık. Biz bu yapıya IMOS ( Inveon Managed Omni-Channel Services) adını veriyoruz. E-ticaret sitesinin cirosunu sadece trafiği artırarak değil tüm dijital araçları bir arada kullanarak, 40’tan fazla değişkeni takip edip analitik bir yaklaşımla gerçekleştirdik” dedi.

Online satışın payı %7’ye ulaştı

Columbia E-ticaret Yöneticisi Çiğdem Yılmaz etkinliğe katılan izleyicilerle yapılan çalışmaların sonuçlarını paylaştı. 1 yıllık çalışma sonucunda gerçekleştirdikleri iş geliştirme hamlelerinin toplam cironun yüzde 32’sini oluşturduğunu ifade eden Yılmaz, Toplamda 1 yıl içinde Columbia’nın web sitesinin aylık tekil ziyaretçi sayısı yüzde 240 oranında arttı. Online satışın tüm satışlar içindeki payı yüzde 1.9 ‘dan yüzde 7’ye ulaştığını ve tüm Türkiye’deki mağazalar arasında ciro bakımından e-ticaret sitesi ikinci sıraya yükseldiğini belirtti. Columbia’nın fiziksel mağazalardaki başarısını e-ticaret sitesine taşıma başarısının en önemli sırrının müşteri-servis sağlayıcı ilişkisinden çok birer iş ortağı gibi dirsek teması ile çalışmamız olduğunu vurgulayan Yılmaz sözlerini şöyle sürdürdü: “ Birlikte çalıştığımız en sakin haftada dahi 103 e-mail gönderildi, 5 toplantı yapıldı, IMOS ve teknik çalışmalar için toplam 147 saat harcandı,  50 telefon görüşmesi yapıldı ve yüzlerce whatsapp mesajı atıldı. Tüm iş geliştirme, pazarlama ve alt yapı süreçlerinde Inveon ile karşılıklı konuşarak ve yapılan analizlerle anlık kampanyalar, yeni müşteri kazanım projeleri ve dijital pazarlama projeleri neticesinde Columbia markasının hitap ettiği doğru kitlelere ulaşabildik. Örneğin Columbia Sportswear için geliştirdiğimiz saat 23:00’dan sabah 7:00’a kadar yüzde 30 indirim kampanyamız sonucunda geceden sabaha kadar yapılan alışverişler ortalama bir günlük ciromuzun 3 katına ulaştı.”   MKCGYomi-Cigdem