Inveon’un GrowthLab Çözümünü Kullanan COLIN’S Rusya’da Büyümeye Devam Ediyor

Rusya, 143 milyonu aşkın nüfusu ve yüzde 71 oranında internet penetrasyonu sonucu oluşan 102 milyondan fazla internet kullanıcısı ile e-ticaret sektörünün alabildiğine gelişebileceği, coğrafi büyüklük, çeşitlilik ve avantajları ile özellikle perakende alanında farklı çözümlerin üretilebileceği bir ülke olarak görülüyor.

1995 yılından beri ülkemizin perakende sektörünü Rusya’da en iyi şekilde temsil eden COLIN’S toplam 53 bin metrekare alana sahip 152 mağaza ve 1449 çalışan ile 86 farklı şehirde ihracatımıza katkı sağlıyor.

E-ticaret operasyonlarında işbirliği yaptığımız COLIN’S için Rusya’da aşılması gereken bazı köklü sorunlar vardı. Uzun zamandır Rusya’da faaliyet gösteren ve marka bilinirliği ile müşteri bağlılığı konusunda ciddi anlamda kitlesi olan COLIN’S, Rusya’daki e-ticaret sektörünün en büyük üç sorunu ile karşılaştı: Kargo maliyetlerinin yüksek olması, lojistik süreçlerinin uzun sürmesi, kredi kartı kullanma alışkanlığının az olması ve e-ticaret sitelerine karşı yıllardır perçinlenmiş güvensizlik.

Uyuyan e-ticaret devi Rusya

Rusya’da tüketicilerin, sipariş ettikleri bir ürünü denedikten sonra herhangi bir sebep göstermeksizin doğrudan iade etme hakları bulunuyor. Aynı zamanda, kargo ile gelen ürünlerin sağlam olup olmadığına bakıldıktan sonra teslim alınması bilinci tüketiciler arasında yaygınlaşmış, kanunlarla da sıkı denetim altına alınmış durumda. Bu iki unsuru birleştiren e-ticaret müşterileri, kargo ile gelen bir ürünü, kargo çalışanını 15-20 dakika bekletme pahasına deneyip, eğer uygun görmezlerse iade edebilirler. Bu durum, kargo şirketlerinin süreçlerini uzatıyor, gün içinde yapılabilecek teslimat adedini düşürüyor ve operasyon masraflarını arttırıyor. Aynı zamanda sıklıkla iade edilen ürünler sebebiyle e-ticaret sitelerinin de lojistik ve stok maliyetleri artıyor. Bütün bunlar e-ticaret sitesinde tüketiciye sunulan ürünlerin fiyatlarına yansıtıldığı için, tüketiciler internet üzerinden alışveriş yapmayı tercih etmeyebilirler.

Tüketicilerin online alışverişlerde kredi kartı kullanmaması ve e-ticarete karşı olan güvensizlikleri ise, Rusya’nın uzun süredir siber suçlar ile ilgili olan yakın temasının bir sonucu olarak görülüyor. Rus hacker camialarının uluslararası ünü de, özellikle online ödeme işlemleri gibi kritik süreçlerde fazladan güvensizliğe yol açıyor.

GrowthLab Çözümü ile Rusya’da büyümeye geçildi

İş geliştirme ve dijital pazarlama çözümümüz olan GrowthLab ile öncelikle bu temel sorunların çözümleri üzerine çalıştık. Ürünlerin kampanyalar ile daha hesaplı hale gelmesi ve online alışverişi özendirme çalışmaları kapsamında Rusya’da ciddi bir ziyaretçi ve kullanıcı hacmi olan kupon siteleri ile anlaşmalar yaptık. Alternatif dijital pazarlama kanalları işbirliği ile birçok yayıncının internet sitesinde yer alarak, ürünlerin ve fiyatların görünürlüğünü arttırdık.

Rusya’da maliyeti ciddi anlamda arttıran kargo ücretlerinden dolayı, bölgesel olarak kargo indirimleri uyguladık. Böylelikle kargo ücretinin yüksekliğinden dolayı alışverişten vazgeçen kitlelere de ulaşıldı. Kapıda ödeme seçeneği ile kredi kartı kullanmaktan çekinen tüketici kitlesinin de alışveriş yapabilmesini sağladık. Akıllıca planlanmış ve müşterilere göre kişiselleştirilmiş dijital pazarlama yöntem ve araçlarını kullanarak yeni potansiyel müşteriler bulduk ve bu sayede satışları ciddi anlamda arttırdık. Artan satışlar ile birlikte bir e-ticaret platformu üzerinden alışveriş yapmanın sandıkları kadar da tehlikeli bir deneyim olmadığını gören Rus tüketiciler, COLIN’S marka bilinirliği ve güvenilirliği ile de alışverişlerini sürdürdüler. Performans pazarlama araçlarımızı entegre ederek, müşteriler ile daha çok etkileşime geçtik.

GrowthLab ekibinin yaptığı bu çalışmalar sonrasında son 6 aylık performans verileri incelendiğinde, COLIN’S’in Rusya e-ticaret operasyonunun tüm online mağazalar arasında liderliğe oynadığı görülüyor.

Yurt dışı çalışmalarının yönetiminde hedef pazarın belirlenmesi, UI/UX ve dil dönüşümlerinin sağlanması, lokasyon bazlı pazarlama faaliyetlerinin yönetilmesi, lojistik ve müşteri hizmetleri servislerinin sağlıklı yönetilmesi için gerekli planlamanın yapılması süreçlerinde partnerleri olarak yanlarında duran GrowthLab ekibi, inCommerce ve Mobular ürünlerimizi de kullanarak her türlü e-ticaret operasyonunda birinci sınıf müşteri deneyimi yaratarak müşterilerini başarıya ulaştırmaya devam ediyor.

Comments are closed.