Inveon’un Başarı Hikayesi turk.internet.com’da

Inveon’un Başarı Hikayesi turk.internet.com’da

turk.internet.com_logo

Yenilikçi internet yazılımları geliştirmek amacıyla 2006 yılı sonunda, iki genç bilgisayar mühendisi tarafından kurulan İnveon, bugün 20 kişilik kadrosuyla gelişmeyi sürdürüyor. Yeni bir iş kurmanın her zamankinden daha da zor olduğu günümüz şartlarında ‘iş yapabilmenin’ sırrını, şirketin ortaklarından, Boğaziçi Üniversitesi mezunu Yomi Kastro’ya sorduk.

turk.internet.com; Çalışmalarınıza nasıl başladınız?

Yomi Kastro : Inveon’u, yenilikçi internet yazılımları geliştirmek amacıyla Sencer Berrak ile 2006 yılı Eylül ayında iki ortak olarak kurduk. İlk ofisimizi, Ar-Ge çalışmalarımızın iyi olması sebebiyle KOSGEB’in girişimcileri desteklediği Boğaziçi Üniversitesindeki Teknoloji Geliştirme Merkezi’nde açtık. Zaman içerisinde yenilikçi internet projelerini hayata geçirmeye çalışırken, bir diğer taraftan da orada elde ettiğimiz birikimimizi kurumsal projelere taşımaya fırsat bulduk. Kurumların ihtiyaçlarına yönelik web tabanlı uygulamalar geliştirmeye de ağırlık veriyoruz. İnternet girişimleri geliştiren Inveon Ventures ve Inveon Software Solutions gibi iki ayrı yapımız var. Burada özellikle ilaç, perakende, alışveriş ve güvenlik sektöründeki müşterilere kurumsal web uygulamaları geliştiren bir kurgu söz konusu. Yaklaşık 2.5 senede 20 kişilik bir şirket olduk. Ciddi manada referanslar oluşturduk. Bir kaç ay önce de ciddi bir yatırımcı girişi oldu. Bunun da etkisiyle daha stratejik ve agresif büyüme gerçekleştirmeye çalışıyoruz.

turk.internet.com : KOSGEB desteğiyle iş dünyasına adım atmanızdan biraz bahsedebilirmisiniz?

Yomi Kastro : Her girişimci gibi elimizdeki kaynakları en optimize şekilde değerlendirme düşüncesiyle yola çıktık. Bir noktada bu kaynakların belli bir kısmına destek olacak risk sermayesi gibi yapılara ihtiyaç var. Bu nedenle, KOSGEB gibi devlet kuruluşlarını araştırmaya başladık. Özellikle Ar-Ge alanında çalışma yaptığınızda KOSGEB’in, desteklerinden faydalanabileceğimizi görünce arama motorları üzerine yaptığımız çalışmaları bir proje haline getirerek sunduk. Bunun sonucunda bizi desteklenmeye değer gördüler. Bize, bu kapsamda ofis, nitelikli personel desteği verdiler. Bu, özellikle ilk yıl karşılaşılabilecek maliyetlerin büyük ölçüde sağlanmasında faydalı oldu. Bu desteğin, çok büyük bir pozitif etkisini gördük.

turk.internet.com : Şirketinizin felsefesi olan; “beklentilerin ötesinde iş yapmak” konusundan bahsedebilir misiniz?

Yomi Kastro : Bu, sadece müşterilerimiz için değil, şirketin her noktasında uyguladığımız bir felsefe. Müşteri tarafından bakarsak, onlara yaptığımız sunumlarla ilk projede ne beklemeleri gerektiği konusunda bilgilendiriyoruz. Müşteriler, doğal olarak güzel bir sonuç bekliyorlar. Biz, çalışmalarımızda beklentilerin ötesinde daha ne sunabiliriz sorusuna cevap arıyoruz. Projeler ilerledikçe, çok küçük dokunuşlarla onlara büyük değerler sunabileceğimiz manevralar gerçekleştiriyoruz. Sonuç olarak, projeyi beklentilerin ötesine nasıl taşıyabileceğimiz konusunda ekstra bir efor sarf ediyoruz. Kendi içimizde de ekip üyelerinin, Inveon’dan ya da biri diğerinden bir takım beklentiler olabiliyor. Bunların da tamamlanması sırasında beklentinin ötesinde bir sonuç yaşanıyor. Doğrusunu isterseniz, bu zorlayıcı bir felsefe. Bu felsefenin arkasında, sağlam durabilmek o nedenle önemli. Bunun, bizi ciddi ölçüde farklılaştırdığını düşünüyoruz.

turk.internet.com : İnternet girişimleri danışmanlığı çerçevesinde neler yapıyorsunuz?

Yomi Kastro : İnternet girişimlerinin başarısı için ne lazım diye sorulduğunda ilginç fikirler ortaya çıkabiliyor. Kimisi fikrin önemli olduğunu belirtirken kimileri de daha önceden bilinmeyen bir teknolojinin önemli olduğunu, kimileriyse de o işin nasıl yapıldığının önemli olduğunu belirtiyorlar. Biz, bunların hepsinin doğru bir biçimde biraraya geldiği bir karmaya inanıyoruz. En çok göz ardı edilen faktörün işi doğru yapmak olduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle fikir önemli. Fikre eşlik edecek sermaye önemli. Fakat, onu doğru ekiple, doğru vizyonla, sebat ederek takip etmek daha da önemli. İnternet projelerinin getirdiği bir yanlış algı var. O da çok çabuk para kazanılabileceği. Ama, her girişimde olduğu gibi sebat etme, doğru analiz etme gibi kritik süreçler var. Projelerini hayata geçirmek isteyen girişimcilere fikir teatileriyle yol göstermeye çalışıyoruz. Projelerin, başarıya ulaşmaları için, başından sonuna kadar yönetimlerine dahil oluyoruz. Sadece, teknolojiyi geliştirdik, hadi şimdi bununla yola çıkalım şeklinde bir felsefemiz yok açıkçası.

turk.internet.com : Daha çok hedeflediğiniz belirli sektörler var mı?

Yomi Kastro : Software solutions ve ventures olarak bunun iki ayrı cevabı var. Kurumsal yazılım çözümlerinde temel odağımız, ilaç sektöründe niş çözümler, ruhsatlandırma ve fiyatlandırma süreçlerinin yönetimi ile alışveriş sektöründe adreslenmemiş ihtiyaçlara dönük çözümler söz konusu. Ventures tarafında ise yaptığımız projelerde iki temel kriter arıyoruz. Teknik zorlukların yoğun olarak yaşandığı projeler ki onların üstesinden gelebildiğimizi biliyoruz. Ayrıca, fikir bazında teknolojinin farklılaştırmadığı projelerde müdahil olmaya çalışıyoruz. Bu iki özelliğin en az birini taşımayan projeleri biz hayata geçirmiyoruz. Nitekim, bugüne kadar hayata geçirdiğimiz projelere baktığınız zaman ‘Mülakat TV’ dünyada ilk video tabanlı insan kaynakları görüşme sistemi. Bulucak.com, Türkiye’deki ilk gerçek zamanlı uçak bileti arama motoru. Bu, teknik olarak her kesin deneyip başaramadığı bir çözümdü. BloXoo derseniz, bu da Türkiye’deki tek blog social network community. Aynı zamanda bir puanlandırma mekanizması. Bunların hepsi vizyonumuza paralel yaptığımız girişimler.

turk.internet.com : 2009’u nasıl görüyorsunuz?

Yomi Kastro : 2009 insanların, kriz sözcüğünü dillerinden düşürmedikleri bir sene. Biz, aslına bakacak olursak o kadar da pesimist değiliz. Bunun bir kaç sebebi var. Inveon’un, deviniminin çıktılarının kirz döneminde de devam ettiğini görüyoruz. İkinci temel sebebi de yazılım sektöründe çalışan şirketlerin temel olarak değer üreten ve üretemeyen şirketler olarak ayrıldıklarını görüyoruz. Ve gerçekten çalıştığı şirkete maliyet avantajı getiren şirketlere ihtiyaç duyulan bir dönemdeyiz şu anda. Kriz dönemlerinde şirketlerin özellikle maliyetlerini azaltan ve ya satışlarını tetikleyici IT tabanlı yatırımlara yöneldiklerini görüyoruz. Gerçekten, farklı çözümler üreten ve değer katan yazılım şirketleri, kriz dönemlerinde daha verimli olunmasını sağlıyorlar. Bu manada, geneli itibariyle ekonomide bir durgunluk yaşanırken bizde, 2009 özelinde parlak, yolunda giden ve beklentilerin ötesinde bir yıl olduğunu düşünüyorum.

Bu habere http://www.turk.internet.com/haber/yazigoster.php3?yaziid=23417 adresinden ulaşabilirsiniz.

Comments are closed.