Inveon ve iyzico, E-Ticaretin 2017 Yol Haritası’nı Çizdi

etkinlik-fotosuE-ticaretin geleceğini şekillendirmek için sektörün önde gelen isimlerini aynı çatı altında toplayan “E-Ticaretin 2017 Yol Haritası” etkinliği, Inveon ve iyzico’nun ortaklığında gerçekleştirildi.  Tüm e-ticaret sektörünün gelişimi için önemli mesajlar verildi.

Etkinliğin açılış konuşmasını yapan Inveon Ortağı Moris Kastro, Türkiye’nin geçirdiği zor ekonomik koşullara rağmen e-ticaret sektörünün 2016 yılı içerisinde 32,5 milyar dolarlık işlem hacmini geçtiğini ve 2015 yılına göre yüzde 25,9 büyüme kaydettiğini açıkladı. Kastro, “Geçtiğimiz 2-3 yılda neyi farklı yapabiliriz diye düşünen perakende ve e-ticaret profesyonelleri, sürdürülebilir, yenilenebilir ve ölçülebilir adımlar atmadığı sürece, bu farkı yakalayamayacaklar. Bugün burada, 2017 yılında neyi farklı yapabileceğimizi konuşmak için toplandık” diyerek etkinliğin açılışını gerçekleştirdi.

Açılış konuşmasının ardından sunum için sahne alan iyzico Kurucusu ve CEO’su Barbaros Özbugutu, Türkiye’de e-ticaret platformları üzerinden yapılan dış satışların çok büyük bölümünün turizm satışları olduğunu belirterek, bu açığın kapatılması gerektiği üzerinde durdu. Özbugutu, “E-Ticaretin yabancı ülkelere açılacağı kanallar arasında, 230 milyonu aşkın kart kullanımı ve 13 milyondan fazla mobil alışveriş yapan kullanıcısı ile İran öne çıkıyor” diye belirterek, coğrafi olarak da avantajlı konumda bulunan komşumuzun yarattığı fırsatlara dikkat çekti. Barbaros Özbugutu’nun sunumuna katılan Atlas Global Fraud and Chargeback Manager’ı Kudret Elçiboğa, “Dış satışlarda büyük rol oynayan turizm şirketlerinin, hitap ettikleri her ülke için ayrı bir ödeme kanalı araştırması yapmaları gerekiyor” dedi.

E-Ticarette son yıllarda büyük bir hızla gelişen ve tüm sektörün geleceğini kalıcı olarak etkileyen omni-channel pazarlama ile multi-channel pazarlama arasındaki farkları, büyük ilgi toplayan sunumu ile Inventures Venture Associate’i Onur Turna anlattı. Turna, artık ticaret ve e-ticaretin birbirine hiç olmadığı kadar yakınsandığını örnekler ile açıkladı. Onur Turna, müşteri deneyiminin hem online hem offline her türlü kanalda, pazarlama açısından nasıl yönetileceği konusunda bilgilerini de paylaştı. Turna, “Bugün bir CMO, neredeyse bir CIO kadar teknik ve teknolojik konulara bütçe ayırıyor. 2020 yılına geldiğimizde küresel çapta 2 bin CIO, artık pazarlama bölümüne rapor sunacaklar” dedi.

Etkinliğin panel bölümünde e-ticaretin potansiyelinin nasıl kullanılması gerektiği ana konusu etrafında Sahibinden.com Head of Digital’ı Barış Akkiriş, Modacruz Kurucusu ve CEO’su Melis Güçtaş, adL E-Ticaret ve Dijital Pazarlama Yöneticisi Çiğdem Kırlı ile Vivense Kurucusu ve CEO’su Kemal Erol, şirketlerinin omni-channel pazarlama, mobil dönüşüm, ödeme sistemleri ve yurtdışı açılımları konusundaki stratejilerini ve öngörülerini paylaştılar.

Comments are closed.