Inveon Teknoloji Sohbetleri’nde E-posta Pazarlaması Konuştuk

_inveon_1016Teknoloji liderliği misyonumuzun gösterdiği yoldan ilerlemenin en büyük gereklerinden biri de kendimizi geliştirebilmek, zamanın gereklerine ayak uydurabilmek. Bu amaca ulaşmak için düzenli olarak 2 haftada bir organize edilen sohbetlerde, birbirimizin çalışmaları hakkında bilgi sahibi olup, birbirimizi kolaylıkla anlamak ve farklı bakış açılarının olduğu bir fikir alışverişi ortamı yaratmak.

Son teknoloji sohbetimiz, çoğumuzun aşina olduğu e-posta pazarlama dinamikleri üzerine gerçekleşti. Ancak böyle köklü bir pazarlama aracını doğru kullanabilmek için yalnızca aşinalık yetmiyor. Ekibimizin uzmanlığını ortaya koyduğu sunum, Inveon İş Geliştirme Uzmanı Sebla Apak tarafından gerçekleştirildi.

E-posta pazarlama, markanın yeni ürün, duyuru, kampanya, indirim vs. konularda birebir kişi ile mail yoluyla iletişim kurup bilgilendirme yapmasına olanak sağlıyor. Günümüzde neredeyse eski teknoloji haline gelmek üzere olan e-posta ise, birçok e-pazarlama aracına nazaran daha uygun bütçeler ve ölçümlenebilir olması sebebiyle en ekonomik ve etkili yöntemlerinden biri olduğu için günümüzde sıklıkla kullanılıyor.

Sunumda e-posta pazarlamacılarının işine yarayacak bazı güncel istatistiklere de yer verildi:

  • Tüketicilerin yüzde 91’i e-posta kutusunu günlük kontrol ediyor.
  • E-postaların yüzde 43’ü mobil cihazlarda okunuyor.
  • Mobil cihazlarda e-postayı açamayan tüketicilerin yüzde 63ü açılmayanları hemen siliyor.
  • Gönderilen e-postaların yüzde 23,6’sının gönderim saatinden sonraki ilk 1 saat içinde açıldığı ve bu oranın ilerleyen her saat yaklaşık yüzde 50 oranında düşüyor.
  • 24 saati dolduran kampanyaların açılma oranları yüzde 0’a yakın.
  • Müşterilerin ilgisinin ve bağlılığının en yüksek olduğu saatlerde açılma ve tıklanma oranlarının yaklaşık yüzde 6 oranında artış gösteriyor.

ABD ve İngiltere’deki şirketlerin yüzde 20’si kullanıcılara hatırlatma e-postası gönderiyor. Kullanıcılardan ilk 48 saat içinde geri dönüş geliyor. Geri dönüş yapanların yarısı ise ilk 24 saatte geri dönüş yaparken, yüzde 25’lik bir bölümü ise ilk bir saat içinde alışverişe geri dönüyor.

Gerçekleştirdiğimiz bu son sohbetimizde, var olan güçlü altyapımızın markalar ile yaptığımız çalışmalarda bize sağladığı imkanları konuştuk. Yaptığımız bu keyifli oturum, e-posta pazarlamanın kullanımı üzerine sorular, cevaplar ve yeni fikirler üretilmesi ile sonlandı.

Comments are closed.