+90 (212) 270 0 546
info@inveon.com.tr

Inveon Müşterileri Mobil Ticaret İle Bayramdan Karlı Çıktı

InveonE-Ticaret Inveon HaberleriInveon Müşterileri Mobil Ticaret İle Bayramdan Karlı Çıktı

Inveon Müşterileri Mobil Ticaret İle Bayramdan Karlı Çıktı

Uzun bayramlar genellikle e-ticaret firmalarında satış ve ciro anlamında düşüşlerin beklendiği süreçlerdir. Tüketicinin günlük rutinini terk ettiği ve zaten harcamalarını tatil planlarına yönlendirdiği bu dönemlerde, tüketiciye dokunan kanallar da trafik kaybeder.

Mobil ticaret doğru kullanıldığında ise bu düşüş dönemlerini minimum kayıpla atlatmak, hatta mobil kanalları güçlendirerek ciro artışı sağlamak mümkün. Inveon’un dijital iş geliştirme ve yönetim çözümü olan GrowthLab’den elde edilen verilere baktığımızda, 26 Ağustos – 4 Eylül tarihleri arasında akıllıca planlanmış mobil etkileşimler ile müşterilerimizin çoğunun iyi bir bayram geçirdiğini gördük.

GrowthLab, adL, Colins, Columbia, Linens ve Love My Body’nin mobil trafik payını ve mobil gelir payının istatistiklerini çıkarttığında aşağıdaki sonuç ile karşılaşıldı:

Bu dönemde markaların mobil trafik ortalaması yüzde 65 – 70 bandında seyrederken, bayram döneminde yüzde 75- 80 bandına geldi. Mobil gelirin toplam cirodaki payı ise yüzde 40 – 55 bandında seyrederken, bayram istatistiklerine baktığımızda oranın yüzde 65 – 75 bandına geldiğini görüyoruz. Mobil trafiğin toplam trafiğe payı yüzde 13’ün üzerinde artış gösterirken, mobil kanalın toplam ciroya oranı ise yüzde 20’den fazla artış gösterdi; hatta bazı müşterilerimizde yüzde 22’yi de geçen artışlar kaydedildi. Aynı dönemde müşterimiz firmaların sipariş başı ortalama cirolarına baktığımızda da artış olduğunu görüyoruz.

Bu istatistiklerin bize gösterdiği, tüketicinin aslında markalar ile etkileşime geçmek ve alışveriş yapmak isteğinin, bayram gibi rutin bozucu süreçlerden sanıldığı kadar çok etkilenmediği yönünde. Eğer marka tüketiciye mobil kanallardan ulaşıyorsa ve bunu akıllıca, tüketicinin ihtiyaçlarını gözeterek yapıyorsa, trafik ve cirosunu sürdürebiliyor. İyi tasarlanmış ve işlevlerinde sorun olmayan hızlı mobil siteler, uygulamalar, mobil kanala özel fırsatlar ve kampanyalar, tüketicinin klasik dijital kanallar haricinde de sevdiği markaya ulaşabileceğini belirtmek için önemli.

Müşterilerimizin hem masaüstü hem de mobil site yapılanmasını kurduğumuz inCommerce ürünümüz, binlerce farklı tasarımdaki kampanya senaryosunu desteklediği için GrowthLab ekibi, detaylı tüketici ve pazar analizleri ile en yüksek başarımı gösterecek mobil kampanyaları hazırlamakta zorlanmadı. Tüketicileri kampanya ve fırsat gibi yöntemler ile mobil kanala çektikten sonraki en önemli adım ise, tüketicinin alışveriş deneyimini en üst düzeyde tutabilmek. Mobil deneyimi iyi yapmak, tüketicinin marka sadakatini hemen arttırdığı gibi, bu süreçte başarısız olmak ise tüketiciyi çok hızlı bir şekilde kaybetmek anlamına geliyor.