+90 (212) 270 0 546
info@inveon.com.tr

Jun

25

Inveon Ekibi Berlin’de Internet Sektörünün Nabzını Tuttu

Inveon Ekibi 9- 10 Haziran tarihleri arasında gerçekleşen seçkin internet etkinliği NOAH konferansında Avrupa’nın dört bir yanından gelen İnternet girişimcileri ve yatırımcıları ile buluştu.

2009 yılından beri yapılan Avrupa’nın en önemli internet, teknoloji ve yatırım konferanslarından Noah Conference bu sene ilk kez Berlin’de gerçekleşti. 2000’in üzerinden katılımcı konferansta teknolojinin derinden etkilediği sektörlerde 120 farklı konuşmacıyı dinledi.  Aralarında Eric Schmidt, Oliver Samwer ve Sir Martin Sorrell gibi hem internet hem de geleneksel sektör liderlerinin de bulunduğu konuşmacılar başta Medya, Telekom, Sağlık, Akıllı Ev, Reklamcılık, Perakende ve Giyilebilir Teknojiler gibi alanlarda internet ve teknolojinin bu sektörleri nasıl etkilemeye devam edeceğini tartıştı. Etkinlikte tartışılan sektörle ilgili ilginç başlıklar aşağıdaki gibidir:

  • Hızla artan dijital içerik tüketiminin basılı medya yayınlarının önüne geçtiğini ve bu alandaki yatırımların artarak son tüketicinin beğenisine en uygun şekilde kullanıcı odaklı içerik üretebilen medya yayın şirketlere yoğunlaşacağına değinildi.
  • E-ticaret ve mobil ticaretin artık birbirinden ayrı kavramlar olarak değil bütünleşik bir deneyim halinde ele alınması, ve mobil’in ticarette öneminin önümüzdeki yıllarda da artmaya devam etmesi bekleniyor.
  • Uzun yıllardır e-ticaret piyasasından görmeye alıştığımız gıda-dışı perakende modelleri yerine, son yıllarda Freshdirect, HelloFresh, Ocado gibi modellerin Amerika’da ve Avrupa’da yaygınlaşmasıyla gıda-perakendesinin de farklı modeller ile online’a kaydığını görüyoruz.
  • Avrupa’nın en büyük internet holdinglerinden Rocket Internet Ceo’su Oliver Samwer, halen büyük pazaryeri, e-ticaret ve yeme/içme teslimatı gibi alanlarda yoğun yatırımlara devam ettiklerini aktardı. Bu tip büyük hacimli girişimlerin genelde pozitif nakit akışı sağlamasının 6-8 sene arasında sürebileceğini ancak bu süre içinde lideri konumuna gelinerek en iyi ikinciyle arada büyük fark yaratmanın şart olduğunu aktardı.
  • Türkiye’ye giriş yapıp sonrasında operasyonlarını durduran Rocket Internet, Türkiye’yle birlikte aynı sene girdikleri 28 ülkeden sadece Türkiye’den çıkma kararı aldıklarını ve Türkiye’nin kendine özgü zorlukları olan bir pazar olduğuna değindi. Pazardan çıkmalarına rağmen, Delivery Hero’nun Yemeksepeti’ni almasıyla tekrar Türkiye pazarına giriş yaptıklarını belirten Samwer, Türkiye pazarını zor ama potansiyeli çok yüksek olarak değerlendirdi.
  • Perakende için gittikçe önemli artan online satışlarda en önemli başlıklar mobil, güniçi veya ertesi gün teslimat, alışveriş deneyiminin kişiseleştirilmesi olarak sıralandı.

NOAH