E-ticaret Performans Pazarlamasında Instagram’ın Yeri

E-Ticaret sitelerinin ihtiyaçlarını doğru analiz ederek, markaya en uygun stratejiyi belirleyen Inveon’un Dijital Pazarlama Uzmanı Orhan Kurulan, doğru kurgulanan E-Ticaret Instagram reklam kampanyalarının markalar için önemini ve avantajları hakkında ipuçlarını paylaştı Tüm dünyada 300 milyon aktif kullanıcıya sahip olan platformda fotoğrafların günlük 2,5 milyar beğeni aldığının altını çizen Kurulan, doğru kurgulanan bir e-ticaret Instagram kullanımı ile markaların hedefledikleri kitlelere daha verimli şekilde ulaşabileceğini vurguladı.

Instagram’ın doğru kullanıldığı takdirde markaların görünürlüklerine ciddi katkıları olabileceğini de ifade eden Orhan Kurulan “Önemli bir perakende markası ile gerçekleştirdiğimiz “website click” kampanyasında post başına 11 bin beğeni, 700 bin erişim, 1 milyon görüntülenme ve 20 bin web sitesi tıklama rakamlarına ulaştık. Tıklama başına maliyet ise diğer sosyal mecralara göre epeyce uygun” diye konuştu.

Kurulan Instagram’ın markalar için yarattığı yeni fırsatları ise şöyle açıklıyor: “ Tıklama maliyetlerinin diğer sosyal mecralara göre düşük olması ve doğru görseller paylaşıldığında “native advertising” etkisi yaratması önemli avantajlar sağlıyor.  Facebook’un Instagram’ı satın alması ile platformlarının aynı olması da markaların aynı kitleye ulaşabilmesini sağlıyor. Örneğin Facebook’un kayıtlı olan kitlesi  gelişmiş segmentlerle Instagram için kullanılabiliyor. Instagram, E- Ticaret müşteri yönetimi için de önemli bir mecra haline geldi. Kullanıcılar paylaşılan fotoğraflar altına yorum yaparak marka ile kolayca iletişim kurabiliyorlar. Bu nedenle Instagram tekstil perakendesi ile uğraşan markalar için özellikle avantajlı bir mecra.”

Comments are closed.