+90 (212) 270 0 546
info@inveon.com.tr

Fiziksel Perakendenin Avantajlarını E-Ticarete Uyarlama Yöntemleri

InveonE-Ticaret Inveon Makaleleri UncategorizedFiziksel Perakendenin Avantajlarını E-Ticarete Uyarlama Yöntemleri

Fiziksel Perakendenin Avantajlarını E-Ticarete Uyarlama Yöntemleri

Değişime en iyi adapte olanın hayatta kaldığı dijital evrim çağında yaşıyoruz. Günümüzde teknoloji kullanıcılarının iletişim, bağlantı ve keşif için kullandıkları metotlar o kadar hızlı değişiyor ki, işletmelerin doğal dönüşüm yolları ile bu hıza ayak uydurmaları oldukça zorlaşmaya başladı.

Tüketicilere daha iyi ürünler, kişiselleştirme seçenekleri ve daha çok iletişim kanalı sağlamak bile artık rakipler arasında farklılaşmak, kalabalığın içinde fark edilmek için yeterli değil.

E-Ticaret, reddedilemeyecek kadar basit ve hızlı bir alışveriş deneyimi sunuyor. Ancak online tüketiciler için alışveriş deneyimi, hız ve rahatlıktan öte bir kişisel deneyime dönüştü. Yalnızca hıza ve rahatlığa bakmıyorlar, kişisel deneyimlerini önemsiyorlar.

Günümüzde firmaların e-ticaret kanallarını daha kişisel bir hale getirme, fiziksel ve yerel bir mağazanın hissini yaratma ihtiyaçları giderek bir zorunluluk haline geliyor. Bu zorunluluğu avantaja çevirmenin sırrı, teknolojiyi teknoloji değilmiş gibi göstermekte.

Dijital Danışmanlar

Çapraz kanallarda alışveriş yapan tüketicilerin yüzde 75’i, mağazalarda gördükleri müşteri danışmanlığının aynısını online mecralarda da istiyorlar. E-ticaret sitelerinde tek kişinin bir anda algılamasının mümkün olmayacağı kadar çok sayıda ürün, tamamen tedarikçi tarafından belirlenmiş renk, beden, şekil, kullanım alanı gibi kategoriler ile tüketicilere sunuluyor. Araştırmalara göre tüketicilerin yüzde 39’u, alışveriş süreçleri boyunca en az bir kere çok fazla seçeneğe maruz kaldıkları için siteyi terk etmişler.

Günümüzde, yapay zeka ve makine öğrenimi ile desteklenmiş bir yazılım, kullanıcıya soru bile sormadan, geçmiş deneyimlerini analiz ederek en uygun ürünü belirleyen interaktif bir anket, online alışveriş sırasında müşteri temsilcisinin görevini yerine getirebiliyor.

Canlı Destek Otomasyonu

Tüketicinin ne istediğini anlama, soruları cevaplama, teklif verme, fiyat pazarlığı etme gibi birçok konu, teknoloji tarafından otomasyona sokulmuş olsa bile yine de işin özündeki ‘iletişim’ kavramı tüketiciler tarafından talep ediliyor.

Canlı destek otomasyon sistemleri veya chatbot’lar, fiziksel alışveriş sırasındaki kişisel iletişim özelliğini dijital dünyaya taşımaya en çok yaklaşabilen uygulamaların başında geliyor. Dijital danışmanlar gibi yapay zeka ve makine öğrenimi ile desteklenen chatbot’lara bir çok şirket büyük yatırımlar yapıyor. 2020 yılında bu teknolojinin çoğu e-ticaret şirketi tarafından online sitelerinde kullanılacağı öngörülüyor.

Gerçek Zamanlı Kişiselleştirme

İnternet kullanıcılarının büyük çoğunluğu, karşılarına kişiselleştirilmiş mesaj, reklam ve teklifler çıkması karşılığında, kişisel bilgilerini sevdikleri markalar ile paylaşmayı tercih ediyorlar.

Gerçek zamanlı kişiselleştirme ile kullanıcılar e-ticaret sitelerine girip, sitenin onları gerçekten tanıdığını fark ettiklerinde, neredeyse başka hiçbir yöntem ile sağlanamayacak bir müşteri sadakati oluşturuluyor.

Yanlış yorumlanan veya eksik müşteri bilgileri sebebiyle, hatalı veya uygunsuz içerikler göstermek, tam ters tepkiye neden oluyor. Veri madenciliği ve makine öğrenimi, gerçek zamanlı kişiselleştirmenin olumlu sonuçlar verebilmesi açısından ön planda tutulması gereken faktörler.

Akıllı Analiz ve Makine Öğrenimi

Fiziksel mağazada alışveriş yapmanın belki de en güçlü özelliği, müşteriyi ve ihtiyaçlarını hemen anlayıp, bunlara uygun ürünleri hemen tavsiye edebilmektir.

Farklı veri kaynaklarından gelen ve birbiri ile ilişkili değilmiş gibi duran birçok veri noktası aslında ilişkili olabilir. Örneğin online otel rezervasyonu yaptığınız internet sitesi sizin tatil alışkanlıklarınızı çok iyi biliyor olabilir. Ancak tam da sunduğu tatil programı tavsiyesi tarihlerinde şehirdeki bir konsere bilet aldığınızı bilmiyor olabilir.

Makine öğrenimi ve akıllı analiz, kişiselleştirilmiş deneyimler yaratarak ürün önerilerini bir sonraki seviyeye çıkartabilir. Müşterilerin davranışlarının tek bir görünümünü oluşturmak için çeşitli veri noktalarını harmanlayan perakendecilere gerçek ve güncel müşteri gereksinimini yakalamalarını sağlar.

Sosyal Ticaret

ABD’de yapılan araştırmada Milenyum kuşağının yüzde 63’ünün arkadaş veya aileleri ile alışveriş yaptığı, ayrıca beraber alışveriş yaptıkları kişinin onaylamadığı bir ürün veya hizmeti almadıkları ortaya çıktı.

Sosyal ticaret, sosyal medya ile e-ticareti birleştiriyor. Pinterest, Instagram, Twitter, Snapchat ve tabii ki Facebook, hizmetlerinden bir gelir modeli daha yaratabilmek için e-ticaret özelliklerini bir şekilde platformlarına eklediler.

Deloitte’un yaptığı bir araştırmaya göre, sosyal ticaretin en gelişmiş olduğu ülkelerden olan ABD’li kullanıcıların yüzde 47’si sosyal medyada reklamını gördükleri bir ürünü daha sonra satın almışlar. Ancak bunların sadece beşte biri ürünü doğrudan sosyal medya üzerinden satın almış; bu da yüzde 9,4 ediyor.

Sosyal medya şu anda en yüksek bilinirlik yaratma ve trafik çekme kanallarından biri. Ölçümlenen yüzde 9,4’lük oran ise birçok kanala göre oldukça iyi bir rakam. Sosyal ticaretin hacmi arttıkça sosyal platformlar da daha çok yatırıp yapacak ve sosyal ticaret giderek büyüyecektir.

Arttırılmış Gerçeklik ve 3D

Tüketicilerin online alışveriş yapmama sebepleri arasında yüzde 62 oran ile, ürünlere dokunamamaları hissedememeleri veya deneyememeleri gösteriliyor. 2 boyutlu fotoğraflar kullanıcının ürün hakkında gerçek bir fikir edinmesi için yeterli değil. Çoğu e-ticaret firması artık ürünlerini 3 boyutlu görseller ile sitesinde sergilemeye başladı.

Artırılmış gerçeklik ise henüz kendine ciddi bir yer edinmedi çünkü tüketiciler bu teknolojiyi kullanmak için gereken sanal gerçeklik gözlüklerini almıyorlar. Ancak firmalar, sanal gerçeklik gözlükleri olgunlaşıp neredeyse birer standart haline geldiklerinde, tüketicileri bilgisayarları veya cep telefonları başında koca bir AVM’yi dolaştırabilecek duruma gelecekler. Bunun hazırlıkları şimdiden yapılıyor.

Aynı Gün Teslimat

Tüketici bir mağazaya gidip alışveriş yaptığında, genellikle satın aldığı ürünü de yanına alıp mağazadan çıkıyor. Bu sebeple e-ticaret firmaları, lojistik operasyonlarında giderek, satın alma ile aynı gün içerisinde ürünü müşteriye teslim etmeye çalışıyorlar. Aynı gün içinde ürün teslimi yapabilmek için özellikle ABD ve İngiltere’de birçok büyük e-ticaret firması drone’ların kullanımını ciddi ciddi düşünüyor. Amazon, Target, Wal-Mart ve Google Express bu konuda büyük araştırmalar yapan kuruluşlar. Yapılan anketlere göre de tüketicilerin üçte biri, ürünlerinin drone’lar tarafından kendilerine ulaştırılması konusuna sıcak bakıyorlar.

Kaynaklar: