Event: Boost Your E-Export by Inveon

Her yıl yüzde 25 oranında büyüyerek, şirketler için büyük fırsatlar vadeden e-ihracat konusunda yol haritası çizmek için Inveon’un düzenlediği “Boost Your E-Export” etkinliği, Alibaba.com’un katılımı ile 18 Aralık Salı günü Ferko Signature’da gerçekleştirildi.

Inveon Ortağı Moris Kastro’nun açılış konuşmasıyla başlayan etkinlik, Alibaba.com Türkiye Ülke Müdürü Cüneyt Erpolat’ın “İhracatta E-Dönüşüm” başlıklı sunumuyla devam etti. Cüneyt Erpolat, Alibaba.com’un kuruluş öyküsünü anlatarak başladığı sunumun devamında, şirketi başarıya taşıyan en önemli unsurun “KOBİ’lerin uluslararası alanda iş yapmalarını kolaylaştırmak” misyonu olduğunun altını çizdi.

Ardından sahne alan Inveon GrowthLab Başkanı Güneş Mitrani, “E-İhracat Stratejileri” sunumunda, şirketlerin e-ihracat stratejisi oluştururken dikkate alması gereken konulara ışık tuttu. Doğru pazarı ve doğru ürün gamını seçmenin ipuçlarını anlattığı sunumda, pazara giriş modellerinin avantajları ile dezavantajlarını değerlendirdi. E-ihracatta lojistik, ödeme sistemleri ve müşteri kazanımı konularını da mercek altına alan Güneş Mitrani, “Bu alanlarda çalıştığınız üçüncü partilerin açıldığınız pazarı iyi tanıyor olması, markanızın itibarı için kritik öneme sahip” dedi. Sunumun devamında, ilgili vaka çalışmalarını katılımcılarla paylaşarak yurt dışına açılırken kurulan stratejik ortaklıkların önemine dikkat çekti.

Alibaba.com ve Alibaba Cloud’un Türkiye İş Ortağı Tradefive’ın CMO’su Gizem Burteçin, etkinliğin devamında “E-İhracat 101: B2B” sunumuyla B2B e-ihracatın olmazsa olmazlarını aktardı. Türkiye’de ve dünyada B2B e-ihracatın mevcut durumuyla gelecek öngörülerini paylaşan Gizem Burteçin, “2020 yılında B2B e-ticaret hacmi B2C e-ticaret hacminin 2 katı olacak” dedi.

Ardından, moderatörlüğünü Gizem Burteçin’in üstlendiği “E-ihracatta Zorluklar ve Fırsatlar” konulu panel, İyzico Kurucu ve CEO’su Barbaros Özbuğutu, Zorluteks Tekstil CEO’su Dr. Erkmen Onbulak ve Orka Holding’ten Melih Aner’in katılımıyla düzenlendi. Yurt dışı pazarlara girişte karşılaşılan engellerin ve e-ihracatın vadettiklerinin tüm boyutlarıyla tartışıldığı panelde, konuşmacılar, katılımcılarla e-ihracat konusundaki yaklaşımlarını ve deneyimlerini paylaştı.