E-ticarete Adım Atmayı Planlayanlara Dipnotlar

E-Ticarete Adım Atmayı Planlayanlara Dipnotlar

datahaber
datahaber_12072012

Inveon’un Yönetici Ortaklarından Yomi Kastro, günümüzde kıyasıya rekabetin yaşandığı e-ticaret sektöründe başarıya ulaşmak isteyen girişimcilere, sektördeki firmaların operasyonel ve stratejik süreçlerini girişimci, yatırımcı ve servis sağlayıcı gibi farklı rollerle deneyimlemiş bir iş ortağı ile çalışmalarını öneriyor.

Dünyada en hızlı büyüyenler arasında yer alan Türkiye e-ticaret pazarı, bir yandan önemli getiriler sunarken, diğer taraftan girişimci adaylarının başarısız olmalarına neden olabilecek kritik noktalar da barındırıyor. Dünya genelinde hayata geçirilen her 10 e-ticaret projesinden 7’si maalesef başarısızlıkla sonuçlanıyor. E-ticarete yeni başlayan ya da mevcut sisten vbe stratejilerini güçlendirmek isteyen firmalara geniş kapsamlı servis modeli sunan Inveon’un Yönetici Ortaklarından Yomi Kastro, adayların harekete geçmeden önce son derece dikkatli hareket etmeleri gerektiğine işaret ediyor.

E-ticaretin bugünkü konumu ve her geçen gün artan pazardaki oyuncu sayısıyla ilgili ne düşünüyorsunuz? Sektör 5 yıl sonra sizce nerede olabilir?

Dünyada 100 milyar dolarlarla ifade edilen e-ticaret hacmi Türkiye’de 2011 yılında 22,8 milyar TL seviyesinde idi. 2012 yılının ilk çeyreğinde, BKM verilerine göre, toplam 6,9 milyar TL işlem gerçekleşerek, önceki yılın aynı dönemine göre % 42’lik bir artış gerçekleştiği görülüyor. 2012 yılının sonunda ise e-ticaret pazarında %60-%100 oranında bir büyüme öngörülüyor. Her geçen gün daha da büyüyen, ciddi bir e-ticaret hacmine sahibiz. Önümüzdeki yıllarda da Türkiye internet pazarı en hızlı büyüyenler arasında olmaya devam ederken, internet, gelecek 10 yılın en çok kazandıran sektörü olacak.

Sektörün bu kadar göz önünde olması ve hızlı büyümesi birçok yeni girişimi ve yeni iş modelini de beraberinde getirdi. Her sene önemli ölçüde artış gösteren e-ticaret hacmi ve iş potansiyeli, birçok girişimcinin ilgisini çekiyor. Bu noktada, önümüzdeki üç yılda, pazar büyümeye devam ederken sektördeki oyuncuların sayısının azalacağını öngörüyoruz. Kendi alanlarında farklılaşmayı, kendini ayrı bir yere pozisyonlamayı başaran girişimlerin hayatta kalacağını, diğerlerinin ise yavaş yavaş kaybolacağını düşünüyoruz. Bu gelişmeler ile beraber iş ortaklıklarının çoğalacağını, özellikle B2B iş modellerinin gelişeceğini, servis bazlı modellerin yaygınlaşacağını görüyoruz.

Ülkemizde 2011 yılı itibariyle 22.8 milyar lirayı geçen e-ticaret hacmini, şirketiniz cephesinden değerlendirir misiniz?

Inveon’da işimizin bir parçası olarak, e-ticaret girişimlerine yazılım ve teknoloji çözümleri sunmanın ötesinde, kendi bünyemizdeki e-ticaret girişimlerinden gelen know-how ve deneyimi de müşterilerimize sunuyoruz. Bu bağlamda, şirketlerin ya da girişimcilerin e-ticaret hamlelerinde, uzun soluklu iş ortakları olarak yerimizi alıyoruz. Geçtiğimiz yıl da, gerçekleşen bu büyümenin liderlerinden biri olarak Inveon’un da pazardan bile fazla büyüdüğünü söyleyebiliriz. Gerek, ihtiyaçlarına yetersiz kaldığı için mevcut sistemini yenileme ihtiyacı duyan firmalar ile, gerek e-ticarete yeni atılan ve hatta e-ticaret stratejilerini güçlendirmek isteyen firmalar ile, iş ortaklıkları geliştirmeye devam ediyoruz.

Comments are closed.