E-Ticaret Sektöründe İçerik Pazarlamasının Önemi

img_0581_easy-resize-com
Search Engine Journal tarafından hazırlanan “E-Ticaret Şirketleri için İçerik Pazarlaması Alanında Ustalaşmanın Yolları” kaynağından alınan bilgilere göre e-ticaret siteleri günden güne kullanıcılarına eşsiz bir deneyim sunma amacıyla değişim geçiriyor. Özellikle Google’ın 2012 yılında çekirdeksel seçenekte karar kılması ile e-ticaret sitelerinin görünümünde büyük değişiklikler görülmeye başlandı. Bu değişimin temeli ise sadece görsel olarak daha iyi siteler sunmak değil, kullanıcılar için kaliteli içerik sunmaya dayanıyor. Yapılan araştırmalar ve toplanan kullanıcı dataları daha fazla satış için yüksek katılım oranlarının bir ihtiyaç olduğunu ortaya koyuyor. Bu bilgilerden yola çıkarak, online satış yapan perakendecilerin içerik odaklı yaklaşımı benimsediği görülüyor. Katılımı teşvik eden, güncel ve ilgili içerik üretmek, markaların kullanıcılar ile uzun soluklu ilişkiler kurup bu ilişkilerin yönetilmesine katkı sağlamanın yanı sıra yeni müşterilere ulaşmaya da olanak sağlıyor. Açık ve yalın bir yaklaşım ile kullanıcı deneyimi üretilen içerikler ile iyileştiriliyor.
Link oluşturma, blog, sosyal medya ve ödemeli aramanın bir araya gelmesi ile e-ticaret içerik pazarlaması oluşuyor. Üretilen içerikler ile markalar otorite kuruyor, organik ve düzenli olarak backlink talebinde bulunuyor ve bu sayede hedeflenen alanda markayı uzman olarak konumlandırarak kullanıcılar ile daha iyi bağlar kurulmasına olanak sağlıyor.
İçerik pazarlama yöntemi, kullanıcıları daha iyi anlama, ideal müşterilere ulaşma ve onların ihtiyaçlarını karşılamanıza yardımcı oluyor. Bunu yaparken onları doğrudan sepete yönlendirmek yerine kullanıcı deneyimini iyileştirecek şekilde strateji kurulmasına olanak verdiğinden, kullanıcılarınız ile iletişiminizi güçlendiriyor. Kullanıcılara sunulan bu fayda ile dolaylı olarak satış kanallarına yönlendirme yapılmasını sağlıyor.
E-ticaret siteniz için oluştuğunuz içerikler uzun süre boyunca kalıcılığını koruyor. Otorite oluşturulması ve korunmasına, backlink oluşumuna, sosyal medya etkileşimlerinin oluşturulmasına fırsat veren bu içerikler sayesinde markalar kendi konumlandırmalarını kontrollü olarak yapabiliyor. Tüm bu avantajların yanı sıra üretilen içeriğin anlaşılması zor ya da pahalı olması gibi zorunluluklar da bulunmuyor.
İçerik pazarlamasında uzmanlaşma için öncelikle bir plana sahip olmanız gerekiyor. Yapılan bu planda içerik hedeflerinin iyi belirlenmiş olması, bu içeriklerin paylaşılmasında rol oynayacak etkili kişiler listesinin oluşturulması, alıcı kişilerin iyi belirlenmesi, alıcının içerikler ile nerede ne zaman ve nasıl karşılaşacağının belirlenmesi, paylaşım zamanlamalarının yer aldığı içerik takvimi, içeriğin dağıtımının yapılacağı kanalların belirlenmesi ve içerik optimizasyonu önemli rol oynuyor. Oluşturulan bu plana göre kullanılacak kanallar ve üretilecek içerik özellikleri belirlendikten sonra başarılı bir içerik pazarlama stratejisi geliştirmek mümkün oluyor..
İçerik pazarlamasının kilit noktalarından birisini görsel zenginleştirme adımı oluşturuyor. Sosyal medyada paylaşılan her 3 içerikten 2’sinin görsel olduğu göz önünde bulundurulduğunda, içeriklerinizin yayılması ve sosyal medyadan gelecek çekiş gücü avantajını kullanmak için yaratılan içerikleri zengin görseller ile birleştirmek bir zorunluluk haline geliyor. Ayrıca, var olan bir içeriğin görsel alternatiflerini oluşturmak, verileri farklı yollardan almayı tercih eden kullanıcılara hitap ettiğinden daha fazla kullanıcıya ulaşılmasına olanak sağlıyor. İyi bir görsel ile SEO çalışmalarında iyileştirme sağlamanız ve arama motorlarında yukarı sıralarda yer almanız mümkün oluyor.
Yarattığınız içeriğin dağıtımını yaparken üç seçeneğiniz bulunuyor: sahip olunan, kazanılan ve ödenen kanallar. Sahip olunan kanallar kontrolün tamamen elinizde olduğu siteniz, blogunuz, e-mail abone listeniz ve benzeri olarak gösteriliyor. Kazanılmış dağıtım kanalları, ana hedefi trafik çekmek olan siteler için vazgeçilmez bir konuma sahip. Paralı kanallar ise potansiyel müşterilerin ilgisini çekmenizi sağlayacak birçok fırsat içeriyor.
Özetle, e-ticaret siteleri için içerik pazarlaması düşük maliyetli fakat yüksek etkili birçok olanak sağlıyor. Bu trend blog, sosyal medya ve e-ticaretin gittikçe birbiri ile iç içe geçtiği güncel trendler göz önünde bulundurulduğunda markalar için eşsiz bir strateji haline geliyor.
Doğru bir strateji ile ve iyi planlanarak yapılan bir içerik pazarlama çalışması, markanın otorite olarak konumlandırılmasına ve etki sahipleri ile ilişki kurulmasına yardım ederek trafiği artırmak için kullanılmanın yanında; daha az bilgi ve otorite sahibi rakiplerinize karşı avantaj sağlayan önemli bir faktör olabiliyor.
Kaynak: https://www.searchenginejournal.com/master-e-commerce-content-marketin/160130

Comments are closed.