+90 (212) 270 0 546
info@inveon.com.tr

Jul

14

“Dijital Pazarlama Bütçemi Nasıl Etkin Kullanırım?” Etkinliği’nden Notlar

29 Haziran günü, Inveon ve Emarsys ev sahipliğinde Radisson Blu Bosphorus Ortaköy’de düzenlenen etkinlikte, sektörün önde gelen isimleri dijital pazarlama bütçesinin nasıl daha etkin kullanılabileceğini ve dijital pazarlama faaliyetlerinin nasıl yönetebileceğine dair bilgiler sundu.

Etkinlikte herkesin hemfikir olduğu konu; pazarlamanın 360 derece düşünülmesi gerektiği ve omni-channel kurguların markaya sağlayacağı katkılardı. Panelde konuşmacı olan Defacto Dijital Pazarlama Müdürü Murat Dağlı, omni-channel pazarlamayı markalarında nasıl etkin şekilde kullandıklarını, TV reklamlarını getirisini, reklamlarda bir ünlü simayı kullanmanın artı ve eksilerini anlattı.

Katılım gösterenler içerisinde hemen herkesin ilgi alanında olan dijital pazarlama çalışmalarının konuşulduğu esnada Adwords, SEO gibi çalışmaların sürekli optimize edilerek yapılması gerektiğinden bahsedildi. Yine herkesin hemfikir olduğu bir konu adwords’teki “branding” çalışmalarının aslında her marka için gerekli olduğu ve trafiği başka markalara kaptırmamak için mutlaka yapılması gerektiğiydi. Ancak dinleyenlere anahtar olacak bir not bu esnada eklendi; bir e-ticaret sitesi adwords’teki gerçek performansını anlaması ve harcadığı paranın getirisini doğru hesaplamak istiyorsa bu kelimeleri negatif kelime olarak tanımlanıp sonuçlar raporlanmalı ve daha gerçekçi sonuçlar üzerinden yorumlanmalı.

Etkisi günlerce süren etkinlikte bahsi geçen bir başka konu ise dijital pazarlama bütçesinin etkin kullanımının önemi kadar dijital pazarlama bütçesinin kanallara doğru bir şekilde ayrılması oldu. Panel konuşmacılarından Supplementler.com CEO’su Jack Ojalvo, kendisi için net olarak belirlenmiş bir pazarlama bütçesi rakamı olmadığını ve ilgili kanaldan satış geldiği sürece limit koymayıp oradaki satışı almaya devam etmeyi mantıklı bulduğunu belirtti. “Önemli olan verimsiz kanalları farkedip kapatıyor olmak ve bunu yaparken çevikliği kaybetmemek” diye ekledi.

Performans pazarlama araçlarının çok gündemde olduğu ve hemen herkesin dilinde olduğu bu günlerde, Murat Akdağ en çarpıcı açıklamayı yaptı ve önemli olanın bu araçları satın almak değil, kullanmayı öğrenmek olduğunu belirtti. Panel süresince 100’den fazla konuğa da bu araçları kullanmayı %100 bildiğini iddia eden sadece 2 kişi oldu. Salonun büyük çoğunluğu ise kullandıkları araçların özelliklerinin yarıdan fazlasını bilmediğini belirtti.

Boğaza karşı yapılan bu keyifli yarım günlük etkinlikte, davetliler birbiriyle tanışma şansı elde etti ve sektörün başarılı isimlerinden dijital pazarlama bütçesini nasıl etkin kullanılabileceği ve dijital pazarlama faaliyetlerinin nasıl yönetebileceği hakkında önemli bilgiler elde ettiler.

Tüm katılımcıların bu etkinliğimizden keyif almasından büyük bir memnuniyet duyduk ve bundan sonraki etkinliğimiz için hazırlıklarımıza şimdiden başladık.

IMG_4076

IMG_4036

20160629_100906