Digital Analytics Summit Etkinliğinde Mobil Trafiğin Eksik Analizi Konuşuldu

b8aa76f6-c5b6-4e77-8ba2-95f772959b8c-originalTürkiye’nin pazarlama ve dijitalleşme anlamındaki en önemli etkinliklerinden biri olan Digital Analytics Summit, 1 Aralık Perşembe günü Boğaziçi Üniversitesi Güney Kampüsü Albert Long Hall’da gerçekleştirildi. “Etkileşim Çağında Pazarlama” üst başlığı ile gerçekleştirilen etkinlikte 30’dan fazla konusunda uzman kişi konuşma yaptı.

Inveon olarak standımız ile yer aldığımız etkinlikte, “Markaların Dijital Stratejileri: Tekli Kanal’dan Çoklu Kanal’a Geçiş İle Değişen Perakende” konulu panele davet edilen kurucumuz ve CEO’muz Yomi Kastro, mobil trafiğin neden beklenen ciroları veremediğini açıkladı. Kastro, “Şu an görüyoruz ki, e-ticaret sitelerine gelen trafiğin yüzde 70’ini mobil trafik oluşturuyor. Bu oran, sektörler veya siteler arasında da fazla değişmez. Ancak bu trafiğin yarattığı ciroya baktığımızda yüzde 25 ile 45 arasında olduğunu görüyoruz. Trafik ve ciro oranları arasındaki bu yüksek fark markaları endişeye düşürüyor ve mobil yatırımların geri dönüşünün çok zor alınabileceği kaygısını uyandırıyor. Bu oransal fark, Webrooming dediğimiz, tüketicinin fiziksel mağazalara gitmesi ve ürünleri online alışveriş sitelerindeki ürünler ve fiyatlarla karşılaştırmasından doğuyor. E-Ticaret, müşterinin fiziksel mağazada da doğru seçimi yapmasına yardımcı oluyor. Tüketicilerin webrooming davranışlarına baktığımızda yüzde 70 oranı ile karşılaşıyoruz. E-ticaretin yalnızca internet üzerinde gerçekleşmediğini, çok ciddi fiziksel izdüşümleri olduğunu da artık analizlerde göz önünde bulundurmamız gerekiyor. Dijital aksiyonların fiziksel izdüşümleri hesaplanmalı. Bu sayede görülecektir ki, markanın e-ticaret sitesine gelen mobil trafik, aslında fiziksel mağazalardaki satışları da artırıyor. Kanal bazında yatırım kararları verirken, bu durumun da göz önünde bulundurulması gerekir” dedi.

Yomi Kastro ayrıca, National Retail Federation tarafından paylaşılan rapora göre, mağaza ziyaret trafiği önemli ölçüde azalmasına rağmen, mağaza cirolarının artmaya devam ettiğini bunun da sebebinin artan webrooming’le tüketicilerin amaç odaklı bir şekilde mağazalara girmesi olduğunu belirtti.

Tüketicilerin showrooming, yani önce mağazada araştırma yapıp, sonra internetten satın alma davranışı ise güncel veriler ile yüzde 68 oranında seyrediyor.