+90 (212) 270 0 546
info@inveon.com.tr

CIO Türkiye Dergisi Eylül Sayısında Dijital Dönüşüm ve Mobil Ticaret Konuştuk

InveonBasında InveonCIO Türkiye Dergisi Eylül Sayısında Dijital Dönüşüm ve Mobil Ticaret Konuştuk

CIO Türkiye Dergisi Eylül Sayısında Dijital Dönüşüm ve Mobil Ticaret Konuştuk

CIO Türkiye Dergisi’nin Eylül sayısına röportaj veren Inveon Partneri Moris Kastro, gelişen mobil tkenolojiler ile hayatımızda iyice yer eden mobil ticareti ve firmaların buna uygun dijital dönüşümlerini anlattı. Inveon Ar&Ge Merkezi’nde geliştirilen teknolojilerin, firmaların dijital dönüşümüne destek olduğunu belirten Moris Kastro, “Dönüşüm hiç bu kadar hızlı olmamıştı, bir daha hiç bu kadar yavaş olamayacak” dedi. Röportajın tam metnini aşağıda okuyabilir, veya buraya tıklayarak doğrudan dergi sayfalarında görebilirsiniz.

 

 

Dijital pazarlamada sunulan çözümlerin doğru konumlanmasının firmalara; başka hiçbir şekilde ulaşamayacakları müşterilere ulaşmalarını sağladığını belirten Inveon Partneri Moris Kastro, “Müşterinin önünde her zaman ulaşabileceği bir seçenek olarak bulunmanın tek yolu mobil” diyor.
B2B ve B2C e-ticaret altyapı çözümleri, m-ticaret uygulamaları ve dijital pazarlama danışmanlığı konularında hizmet veren Inveon, sunduğu ürün ve çözümlerle müşterilerin ihtiyaç duyduğu her türlü sürece tam anlamıyla destek oluyor. Bugün Türkiye’nin 200 perakende operasyonunun 50’den fazlasında Inveon ürün ve çözümleri tercih edilirken, şirket başta perakende olmak üzere, gayrimenkul ve ulaşım sektörlerini de kapsayan geniş bir yelpazeye hizmet veriyor.

Inveon Partneri Moris Kastro ile Inveon’un çözüm odaklı hizmetlerinin yanı sıra, günümüzde e-ticaret ve dijital pazarlamada yeni nesil teknolojilerin kullanımını konuştuk…

Kuruldukları günden bu yana, yazılım ürettikleri firmaların gerçek ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak hareket ettiklerini belirten Inveon Partneri Moris Kastro, bu durumun kendilerine; amaca özel, esnek, modüler ve ölçeklenebilir yazılım geliştirme konusunda deneyim ve bilgi kazandırdığını söylüyor. Kastro, “Daha çok perakende sektörü özelinde e-ticaret yazılımları ürettiğimiz için, perakende sektöründe kolay kolay erişilemeyecek bir uzmanlığa sahibiz. Tüm bu özelliklerin sayesinde, satış sonrası hizmet ve destek konularında da kendi odak sektörlerimizin en iyisiyiz. Türkiye’nin en büyük 200 perakendecisinin 50’den fazlası bizimle çalışıyor. Bu deneyim, bize e-ticaret yönetimi, dijital pazarlama ve iş geliştirme konularında da uzmanlık sağlıyor. Bu konularda destek isteyen müşterilerimize ise GrowthLab çözümümüzü sunuyoruz. Şirketlerin kendi e-ticaret departmanları gibi çalışan GrowthLab, iş geliştirme, stratejik analiz ve yönetim konularında danışmanlık sağladığı gibi, doğrudan uygulama konusunda da firmalara destek oluyor” diyor.

“e-Ticaret teknolojilerinin doruk noktası mobil teknolojiler”
e-Ticaret ve dijital pazarlamada sunulan çözümlerin doğru ve yerinde konumlanmasının firmalara, başka hiçbir şekilde ulaşamayacakları müşterilere ulaşmalarını, kaybettikleri sandıkları müşterileri ile tekrar ve bu sefer sağlıklı bir ilişki kurmalarını sağladığını ifade eden Kastro, şöyle konuşuyor: “Bu çözümlerin günümüzdeki doruk noktası ise mobil teknolojiler. Mobil teknolojiler ile sadece dijital değil, fiziksel kanallara da pekâlâ müşteri kazandırılabiliyor. Özellikle müşteri sadakatini artırmak, müşterinin önünde her zaman ulaşabileceği bir seçenek olarak bulunmanın artık tek yolu mobil.”

Moris Kastro; müşterilerin e-ticaret ve dijital pazarlama çözüm ihtiyaçlarını belirlerken, özellikle omni-channel ihtiyaçlar ve fırsatların birincil öncelikleri arasında yer aldığını vurguluyor. “Bu yüzden, omni-channel’ın olmazsa olmazı mobil yazılımlar geliştirmek üzere Mobular ürünümüzü geliştirdik” diyen Kastro, Mobular ürünler ile her türlü mobil işletim sisteminde ‘yerli’ olarak çalışabilen modüler mobil yazılımları hızlıca hayata geçirebildiklerinin de altını çiziyor.

“Dönüşüm hiç bu kadar hızlı olmamıştı, bir daha hiç bu kadar yavaş olamayacak”
Dijital dönüşüm konusuna da değinen Moris Kastro, “Dönüşümü öngörmekten çok, dönüşümü zaten bizim gerçekleştirdiğimizi görüyoruz” diyerek iddialı bir cümle ile başlıyor sözlerine… Kastro şöyle devam ediyor: “Türkiye olarak çok şanslıyız, çünkü iletişim teknolojilerinde halkımız dönüşüme çok yatkın. Omni-channel ve yeni mobil teknoloji uygulamaları, içinde bulunduğumuz değişimi hızlandıran en birincil etkenler. Ancak dönüşüm burada durmayacak. Geleceğin dönüşümüne ayak uydurmak için Ar&Ge faaliyetlerinin hizmet sağlayıcıların öncelikli işlevleri arasında olması gerekiyor. Uzun süredir TÜBİTAK ile birçok araştırma ve geliştirme projesinde çalışıyoruz.

Geçtiğimiz yıl ise resmi Ar&Ge merkezi olma hakkını kazandık. Türkiye’nin kendi Ar-Ge merkezi bulunan tek e-ticaret hizmet sağlayıcısıyız. Ar-Ge merkezimizde e-ticaretin geleceğine hazırlanmak için birçok yeni teknoloji geliştiriyoruz. Bunların önde gelenleri M2M, IoT, artırılmış ve sanal gerçeklik uygulamaları. Bu teknolojileri e-ticaret sektörüne uyarlayan ürünlerimiz olgunlaştıkça, müşterilerimizin kullanımına da sunmaya başlayacağız. Dönüşüm hiç bu kadar hızlı olmamıştı, bir daha hiç bu kadar yavaş olamayacak.”

Her sektörün dönüşüme ihtiyacı olduğunu vurgulayan Kastro, “Geleneksel mecralarda pazarlama faaliyetlerini görmeye alışık olduğumuz, Türkiye’nin en büyük sektörlerinden gayrimenkul ve otomotiv sektörlerinin özellikle bu dönüşüme geç kalmadan başlamaları gerektiğini düşünüyoruz” derken, her yeni teknolojide her sektörde dönüşümün yeniden yaşanacağını öngördüklerini belirtiyor.